[HWnews] Re: Mereni srdecniho tepu

Vladimír Volák volak@stapro.cz
Pátek Březen 26 22:07:42 CET 2004

RE: [HWnews] Re: Mereni srdecniho tepuAbyste omezil ruseni 50 Hz, musi byt zesilovac bipolarni a dobre symetricky, pak se soufazove ruseni na vstupech eliminuje.
Pokud to je u "velkych" EKG, tak tam se jeste zavadi signal z jedne elektrody, ktera je ve funkci uzemneni (prava noha, cerna svorka)v protifazi na vstupy ostatnich zesilovacu nebo se pouziva dvojite stineni a do jednoho se v protifazi zavadi signal s rusenim.

Vladimir
  ----- Original Message -----
  From: Jan Matejka
  To: '[HWnews]'
  Sent: Friday, March 26, 2004 10:00 PM
  Subject: RE: [HWnews] Re: Mereni srdecniho tepu

  >ps:  opticky princip urcite pouzitelny je, ale ne pokud chcete 40 minut
  >se snimacem pricvaknutym na uchu behat

  Ve skole (vic nez 15 let zpatky), jsem vyhodnocoval EKG (pouze tepovou
  frekvenci) pomoci pocitace PMD85. Signal jsem snimal na dlanich rukou.
  Signal mel ve spicce uroven cca 1mV, podle osoby plus ruzna ruseni napr
  50Hz ze site. Navic signal obsahoval ruseni, vznikajici zejmena pri
  pohybech sledovane osoby.
  Jednou z funkci programu bylo pomoci statistiky tyto falesne signaly
  eliminovat. Co si pamatuju tak bez te statistiky to nebylo pouzitelne,
  tech ruseni bylo pri pohybu moc.

  prejic dobry vecer Jan Matejka