[HWnews] [S]lepena feritova jadra

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Březen 26 15:42:43 CET 2004

On Fri, 26 Mar 2004, Jakub Ladman wrote:

> Opet mi jadro prasklo ikdyz jen ve dvou mistech, pripojuji se tak k dotazu,
> jak se muze zmenit AL pokud jej pekne slepim vterinakem?

Protoze pridate vzduchovou mezeru tak poklesne. A odhadnout se to da jen
pokud znate ur feritoveho materialu, cim vetsi, tim vetsi pokles. Pokud
uz to jadro mezeru ma, tak to moc zasadni pokles nebude.

> Ale asi to nejde takhle napsat, lepsi by to bylo zmerit, kdyz ja ale nemam nic
> na mereni indukcnosti.
> Ten dotaz bych preformuloval - Je takove jadro automaticky na vyhozeni?

Ne, ale pozor - pri praci tam vznikaji dost velke pritazlive sily, takze
napr EE jadro s mezerou muze tou silou vznikajici v mezere prasknout, nekdy
se tam dava vypln. Ten material pri praci taky meni velikost (magnetostrikce)
takze to lepidlo musi byt pevne ale pruzne.