[HWnews] RE: PIC - ICD ? zkušenosti ze stavbou a provozem

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Pátek Březen 26 10:38:10 CET 2004

Ahoj
Nedalo mi to, abych se nepodělil ze zkušenostmi s ICD2.

Začalo to nenápadně, snad začátkem února, dotazem na to, co to je ICD2.
Pak se do toho zapojila konference, spoustu dotazu a podnětů no a
nakonec MK výrokem "Takze bych nestahoval gate, brod je jeste daleko
:-)))" jako odpověď na nereálnost vytvoření ICD2. Dal tím tušit, že mu
to nedá spát. Další průlom bych viděl v hlášce od Martina.....

	Výsledkem je článek od tvůrce: ICD2 - kouzla zbavený
http://www.mcu.cz/modules/news/article.php?storyid=430

kde je popis, návod a podpora pro vytvoření ICD2 (asi jako na jediném
místě na netu).

Ted trochu zkušeností s konstrukcí:
Pro konstrukci sem použil jak tišták, tak veškeré informace z uvedených
stránek. Součástky jsem v pohodě nakoupil u GES (tedy až na konektor
CANon, jenž zrovna neměli a MCP41010).  Blokovací kondenzátory jsem vzal
100n po 1Kč a pak si trochu spílal, musejí se jim přihnout nožičky, aby
se do tištáku vešly. U odporu jsem záměrně použil šuplíkový standart,
metalizované 0207, a dával je na stojato. Místo MCP41010 mam
doporučovaný triml, miniaturní za 4Kč, krásně se vejde do prostoru vedle
MCP41010. Pak jsem to zapájel, bez mikropájky by to nešlo (a já mam tak
rád trafopájku). Po připojení k MPLABU začal ICD2 krásně komunikovat,
jen jsem musel odstranit jeden zkrat na zem - ale o tom mi pověděla
diagnostická část MPLABu. Ukázalo se důležité, mít připojený testovaný
procesor, jinak MPLAB vyhazuje upozornění, což neznalého deprimuje.
Nevěděl jsem, zda jde o chybu zapojení či co.
Hned jak to komunikovalo, natahuji program v C, a trasuji. Funguje to
pěkně, ovládání je intuitivní.

Závěr.
Pokud se chcete zabývat procesory PIC, doporučuji stavbu ICD2 takzvaně
za "hubičku". Konstrukce je srovnatelná či jednodušší než u ICD1
uváděného na netu.

Díky MK za "zlaté české ručičky" a pěknou konstrukci na netu!

Radek