[HWnews] ATMega progrmator co nejjednodussi

Igor KOPRIVA xkoprivai@seznam.cz
Čtvrtek Březen 25 13:36:18 CET 2004

Ahoj lidi,

rozhodl jsem se zacit kamaradit s ATMega  procesory, protoze se daji vyborne
ladit pres JTAG. Koukal jsem na nejake clanky na MCU.cz a mam hrubou
predstavu co a jak. Predpokladam ze si ubastlim AVR JTAG ICE podle mcu.cz,
jenze mam par nejasnosti:
    1. Da se pomoci AVR JTAG ICE take flashovat nejaky procesor v aplikaci,
nebo se tim jenom ladi?
    2. Nasel jsem ze pri pouziti sehnatelnejsiho ATMEGA16 misto ATMEGA163
cely pripravek odmita fungovat, je uz nejake reseni prosim?
    3. Je mi jasne ze procesor v ICE je nutne naprogramovat, je mozne k tomu
pouzit uplne nejjednodussi zapojeni na
http://www.myplace.nu/avr/yaap/if_jesper.gif slozene z par odpurku tusim na
LPT?

Rad bych se vybavil nutnymi nastroji k pokusum, ale zase bych nechtel
zbytecne zpocatku delat prilis slozite bastleni, jenom abych nahral soft do
atmelu a mrknul jak to vevnitr chodi (samoze pres ICE :-).

Dejte mi prosim nekdo par rad co a jak. Zkusenosti mam zatim jenom s NEC a
tam JTAG nejak nechodi a ISP programovani neni moc jednoduche na ubastleni.

Mam to jenom na vlastni hrani takze nechci kupovat nic co neni fakt nutne
koupit.

Predem diky,
Igor K.