[HWnews] Re: ISP- v cem je chyba?

Martin Persich persich@transcon.cz
Středa Březen 24 14:49:12 CET 2004

> Kabel je plochý a pořadí drátů je jako na konektoru LPT.  Mam dojem, že
tam
> jsou signály prostřídané se zemí. Ze začátku mi to nedošlo, že HC244 není
> latch a tedy případné zákmity moc nepotlačí. Ale podle těch šířek
> používaných impulzů si myslím, že nějaké zakulacení hran o 1 až 2 us mezi
> LPT a 244 by na časování přenosu nemělo mít vliv. Takže začnu filtrovat a
> nechám se překvapit.

Zapojeni tohoto programatoru neznam, ale obecne je opravdu treba si davat
pozor u takto dlouheho kabelu. Nemusi jit o zakulaceni hran, jako spise
o preslechy mezi jednotlivymi vodici. Neni problem, aby se na nekterem
signalu
generovaly zakmity od hrany signalu ve vedlejsim vodici. Pro jednu aplikaci
jsem nouzove take resil propojeni sbernice pomoci plocheho kabelu (bohuzel
tam jednotlive signalove vodice nebyly prolozene zemi) a uz pri delce kabelu
cca 30 cm byly neprekonatelne problemy. Nastoupily seriove odpory,
feritova perla atd. ...
Martin. persich@transcon.cz