[HWnews] Cidlo absolutniho tlaku

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Březen 23 23:01:19 CET 2004


Je tam pitotka připojená na rychloměr (ten je u UL předepsaný) a z těch
samých hadiček se bere tlak i do hlásiče rychlosti. Minimální rychlost se
skutečně bere jako ta, kterou má letadlo napsanou od výrobce. Nastavuje se
to s rezervou, aby to nezačlo pískat až když letadlo padá. To by asi velký
význam nemělo :-)) A protože piloti bývají myšlenkama mimo, hlásí jim to i
kdy mají otevřít klapky. Tam je problém především když se používá el.
ovládání klapek. Když se někdo pokusí otevřít klapky při 200 km/h a má to na
páku, zkrátka na to nemá sílu a napadne ho, že dělá blbost. Když na to má
motor s pořádným šnekem (jeden tady používá šroub od heveru), může ty klapky
urvat. Potom mu to krabička musí zakázat. A jen pro zajímavost. Dva chlapi
na těch klapkách viseli a neudělali takovou sílu (podle proudu motoru),
jakou to vyvine ve vzduchu. A to se s tím lítalo normálně.
Anděl

Jen pro zajimavost, ty tlaky pro min rychlost se meri nekde na kridlech,
primo na mistech jevu, ktere vedou k padu UL nebo je to jen obycejna
pittotova (nebo jak se to pise) roura a meri se beznym zpusobem rychlost
letadla a hlasi se jen na zaklade oficialnich technickych parametru daneho
stroje?

Jakub Serych

> -----Original Message-----
> From: VA Elektronik - Andel Vladimir ing.
> [mailto:vaelektronik@mirnet.cz]
> Sent: Saturday, March 20, 2004 10:57 PM
> To: HardWare, Elektornika, vyvoj a bastleni..
> Subject: Re: [HWnews] Cidlo absolutniho tlaku
>
>
> vzdy se to vyplati. Na hlasice minimalni rychlosti pro UL
> jsem pouzival sice
> cidla od Motoroly, ale taky ty levnejsi bez zesilovace. Dal
>
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
HW-list@mailman.nethouse.cz
http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list