[HWnews] mereni rychlosti strely

Bolek kraljaprvni@seznam.cz
Čtvrtek Březen 18 19:55:49 CET 2004

Jeste me napada jeden princip, jak to merit, a to pomoci zmeny kapacity.
Ty dve tyce, ktere couhaji z kazdeho konce toho vaseho zarizeni, muzete
chapat jako kondenzator. A kdyz jim prolete strela, tak se tim meni
vlastnosti dielektrika, coz zrejme povede k nejake zmene v napeti/naboji
na tom kondu. Samozrejme kontinualni spojite zmene, ne jednomu pulsu.
Ale ve chvili pruletu presne mezi temi tycemi to napeti nebo naboj
zrejme bude mit minimum/maximum. Pokud budete detekovat tento extrem,
muzete z nej merit cas pruletu.