[HWnews] Motor do promitacky

Pavel pavel_t@centrum.cz
Čtvrtek Březen 18 13:42:40 CET 2004

No v pripade motorku ventilatoru topeni z automobilu by az tak velky problem
s oboustrane vyvedenem hridelem nemel byt. Dosti automobilek pouziva
ventilatory majici 2 obezna kola na koncich hridele, mam dojem ze je to i
pripad Favorita a Felicie a nabeton to mel urcite Renault 25, z nej mam
jeden ventilator doma, bohuzel jiz zabudovany takze nemohu poskytnout. Nevim
ovsem nakolik by k tomu byl takovy motor vhodny, pokud ano a platilo i to,
ze je to typ z Favorita nebude jej problem za maly peniz opatrit a (snad)
ani zjistit alespon nejake parametry.

Pavel

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Jirka
Sent: Wednesday, March 17, 2004 11:12 PM
To: hw-list@mailman.nethouse.cz
Subject: Re: [HWnews] Motor do promitacky

Šerých Jakub napsal(a):

>Dobry den,
>chtel jsem pretocit stare rodinne 8mm filmy na video. K tomu ucelu jsem si
za par supu koupil promitacku Meopta Meolux2, ktera je bajecna v tom, ze se
da prepnout na oba existujici formaty filmu (Normal8 a Super8), ale ma
nevyhodu v tom, ze je pohanena asynchronnim (jednofazovym) motorkem (MEZ
Nachod A24NQ 199). Bohuzel se ukazalo, ze je to neprekonatelny problem,
protoze kvuli synchronizaci s kamerou je treba regulovat otacky.
>Nedokazal byste mi prosim nekdo poradit nejaky vhodny a levne sehnatelny
uhlikovy motorek, ke kteremu by se dal snadno zbastlit triakovy regulatorek?
>O regulaci toho asynchronu jsem se snazil ruznymi menici, ktere regulovaly
velmi spatne (motor vic topil nez tocil) a nakonec jedine k cemu to vedlo
byly odpalene MOSFETy.
>Nahradni motorek by mel byt regulovatelny v rozmezi 2000 - 3000 ot/min,
prikon puvodniho je cca 60W a rozmery max cca: delka 80mm, prumer 65,
hridelka vycuhujici na obe strany delka cca 130mm, jeji prumer 5mm.

>Vzhledem k tomu, ze jde pouze o pretoceni na video, vetsi hluk uhikoveho
motorku neni na zavadu.

>Diky za tipy
>
>Jakub Serych

To mi skoro vychazi na nejaky automobilovy 12/24V motor ke steracum,
popr. z topeni. Mozna ze by byl pouzitelny i motor typu MABUCHI/SPEED
rady 700 apod. (modelarske prodejny).  V sitovem provedeni si zase
vybavuju motor k sicim strojum (byval dobre regulovatelny prave
tyristorovym/triakovym regulatorem). Ve vsech pripadech bude ale potiz s
tou hrideli na obe strany.

Jinak ale vcelku nemuzu verit tomu, ze by se ten stavajici nedal
regulovat frekvencnim menicem (otazka je, v jakem rozsahu)....

Posledni vec: nenabizi to pretoceni nekdo jako sluzbu, ze byste si kvuli
par jizdam nestavel auto? :-)))

Jirka