[HWnews] Motor do promitacky

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Březen 17 23:11:45 CET 2004

Šerých Jakub napsal(a):

>Dobry den,
>chtel jsem pretocit stare rodinne 8mm filmy na video. K tomu ucelu jsem si za par supu koupil promitacku Meopta Meolux2, ktera je bajecna v tom, ze se da prepnout na oba existujici formaty filmu (Normal8 a Super8), ale ma nevyhodu v tom, ze je pohanena asynchronnim (jednofazovym) motorkem (MEZ Nachod A24NQ 199). Bohuzel se ukazalo, ze je to neprekonatelny problem, protoze kvuli synchronizaci s kamerou je treba regulovat otacky.
> [...]

To mi skoro vychazi na nejaky automobilovy 12/24V motor ke steracum,
popr. z topeni. Mozna ze by byl pouzitelny i motor typu MABUCHI/SPEED
rady 700 apod. (modelarske prodejny).  V sitovem provedeni si zase
vybavuju motor k sicim strojum (byval dobre regulovatelny prave
tyristorovym/triakovym regulatorem). Ve vsech pripadech bude ale potiz s
tou hrideli na obe strany.

Jinak ale vcelku nemuzu verit tomu, ze by se ten stavajici nedal
regulovat frekvencnim menicem (otazka je, v jakem rozsahu)....

Posledni vec: nenabizi to pretoceni nekdo jako sluzbu, ze byste si kvuli
par jizdam nestavel auto? :-)))

Jirka