Radiový spoj - Ethernet

Horký Aleš HorkyA
Středa Březen 17 14:52:42 CET 2004

: Odes?latel: Sa?a <sasa.dvoraku@seznam.cz>
:     chtela bych se zeptat, pri jakem napeti se povazuje zinko-uhlikovy
: clanek za vybity ? Je to 1,0V nebo jeste mene ?
:     Jedna se o normalni "maly burt" clanek velikosti C nebo R14.

Jelikoz se jedna o nenabijeci clanek, tak se da vybijet do mrte. mel jsem
kdysi male japonske radio na 9V baterku a prestavalo hrat az kdyz ta
baterka mela kolem voltu (sice hralo, ale chrchlalo).

POkud je vsak chcete nabijet, kdysi jsem si udelal mnemotechnickou pomucku,
na nabijeci proud clanku ale uz si to nepamatuji. Tedy pamatuji si, ze
tuzkove maji mit 5mA. Tyhle clanky jsou dost haklive na velikost nabijeciho
proudu, ale daji se nabijet. Kdysi ve VTM vysla i nabijecka, kterou slo
napeti placate baterky zvednout k 6V. Nekecali, fakt to slo, ale musela byt
hodne cerstva (tj, donutit prodavace aby neprodal ty z police, ale sel pro
ty nove dozadu).

K nabijeni se hodi jen clanky, ktere nejsou uplne vybite, kdyz maji 1,2V,
je lepe je nabit. Nabit se daji i uplne prazdne (0V), ale moc pak nevydrzi.

Dneska si myslim, ze uz se nepouziva valcova elektroda jako driv, ale
svinuta, podobne jako u elektrolytickych kondu. Takze by se hodnota
nabijeciho proudu musela prizpusobit, ono to nesmi byt mensi ani vetsi nez
nejaka hustota proudu na plochu. Ale u tech nejlevnejsih baterek z ciny to
bude urcite valcova - v nejake hracce co decka asi pred 6 lety dostaly byly
takove, no dobijel jsem je a jeste jedna celkem dobra mi dodnes zbyla (ted
je v budiku).

Myslm si to proto, ze clanky zvucnych jmen maji po nabiti mnohem horsi
vlastnosti, nez ty tech nezvucnych.

JL.