Dallas DS1990a a PIC

Marek Pavlů marekpavlu
Středa Březen 17 14:55:14 CET 2004

RE: Dallas DS1990a a PICTak tihle knihu mam zrovna po ruce, jestli chcete ty
zdrojaky,
tak je z ni muzu poslat. Ale me to jeden velky hacek, bez DS k tem cipum
do toho radeji nechodit. Ja se nechal nacapat. Ten popis protokolu v
one knizce neni uplny, proste vyrobce vetsinou vi co vyrabi.
Nakonec jsem napsal vlastni kod, ktery ale pouziva k casovani TMR1.
Coz na 16F84 nenajdete. Je to uspornejsi na velikost kodu. Lepsi nez
SW smycky. TMR1 se zakaze  preruseni, nastavi a spusti, pak jen
smycka asi o trech instrukcich testuje bit preteceni TMR1.
Kdyz dojde, tak program pokracuje. Neznam uspornejsi zpusob(ja jej
potreboval).
Pokud to pisete v C, tak vam mohu poslat knihovnu.
Jedinne co potrebujete je zavolat danou funkci a testovat jeden bit,
ktery rika, ze DS tam je a v bufferu je precteny kod 8B.
Ten kod z knihy je vhodny pro nizke kmitocty(4MHz), pro 20
jej musite upravit a to nejen konstanty, ale cele smycky.
Navic ani neumi poradne detekovat pripojeny klic,
kdyz tam date kus dratu, tak vam funkce na reset/presence hlasi existenci
cipu.
Pak zavolate cteni, cimz zdrzujete jine obsluhy v MCU a musite
nacist alespon byte, aby jste mohl rict, ze tam klic neni.
Ja jsem to sice delal 20MHz, ale kdyz vezmete:

Td - doba zpozdeni[s]
fosc  [Hz]

Td*4/fosc  , protoze TMR1 pricita a je sestnacitbitovy:

n=65536-Td*4/fosc

toto je hodnota, kterou
musite naplnit TMR1

TMR1H=n/256   /*celosicelne*/
TMR1L=n-n/256

Sice casovani neni tak presne jako u SW casovani, ale u DALLASu se
Vam tam nejakych par set ns muze litat.
Takze i uprava je pomerne bezproblemova.

Pripadne dejte vedet, ale 16F84 nema dnes smysl kupovat,
protoze to v porovnani ceny/moznosti s 16F628 vypada,
ze se jich chce vyrobce zbavit.

Marek Pavlu