Dioda v alternatoru

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 14:55:11 CET 2004

"Schmidt Jan Ing." wrote:

> O vikendu mi prestalo jit dobijeni autodaterie. Po rozebrani alternatoru
> jsem nasel rozdrolenou diodu oznaceni neznam, protoze jsou zapustene v
> telese nosne desticky.
> Pokud nekdo vite jake diody tam jsou  dejte mi prosim vedet - Alternator je
> Ford type A127-55 G4x2A provozni udaje: U=12V, I=55A.
> Zajimalo by mne zda dioda, ktera je v alternatoru musi byt dimenzovana na
> proudovy odber na stitku alternatoru.

Ne. Proudove parametry diod byvaji uvadeny pro 1f usmernovac.
V alternatoru vsak byva 3f usmernovac podporovany nucenym chlazenim.
Takze do 55A alternatoru se zpravidla pouzivaji diody s jmenovitym
proudem 25 az 35A.

> Mam pouze diody pro 20A zatizeni KY715. Mohl bych tuto diodu pouzit
> treba jen na prechodne obdobi nez sezenu nejakou vhodnou,

Neznam jeji parametry. Pro pouziti v alternatoru je krome jineho
dulezita teplotni odolnost (zpravidla Tj 175stC pripadne i vice)
a konstrukcni provedeni pouzdra odolavajici klimatickym podminkam,
teplotnim sokum a vibracim.

> nebo dat tyto diody dve paralelne?

Je mozno, budou-li mit dostatecne maly vzajemny teplotni odpor
(spolecny chladic) a pripadne jisty seriovy vyrovnavaci odpor
(zpravidla postaci odpor vyvodu).

> Neznicim tim alternator?

Alternator pravdepodobne ne, ale i tak je lepsi volit diody urcene
pro danou aplikaci.

--
Regards
           Petr Krc