RS232 na RJ45

Vaclav Danecek danecek
Středa Březen 17 14:54:45 CET 2004

Jen bych k tomu mel malou pripominku, na RS232 se v tomto provedeni pouziva
levny plochy telefonni kabel, ne kabel cat5 pro propojeni site. Z toho
duvodu jsou odpovidajici signaly symetricky podle osy, aby se dal prekrizeny
kabel snadno vyrobit.

Danhard

----- Original Message -----
From: "Naprstek Jiri-R54332" <Jiri.Naprstek@motorola.com>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Friday, January 17, 2003 1:54 PM
Subject: RS232 na RJ45

> Hello,
>
>    mel bych takhle pri patku spise dusevni cviceni :-)
>
> Resil jsem problem se seriovym konektorem, nebot se mi Cannon zda byt
obcas prilis velky (treba kdyz je jich 8 vedle sebe) a vyroba kabelu pracna.
Probiral jsem se webem a rada lidi pouziva na seriak RJ45 - levny, maly,
vyroba kabelu otazkou skoro vterin. Bohuzel jsem ale take zjistil, ze co
firma, to jiny rozpis signalu, takze zadny (pseudo)standard, jak obsadit
RJ45-ku, IMHO neexistuje. Toz jsem si rekl, ze si ty rozpisy prohlednu
pecliveji a pro jeden se rozhodnu, jenze ani jeden se mi nelibil a taxem se
podrzel trendu a vymyslel si vlastni :-) Snazil jsem se pri tom uvazovat
smerem vyuziti patch-cordu a vubec UTP-style kabelu a vymyslel jsem toto:

> [...]
> 2 RxD
> 3 GND
> 4 RTS
> 5 DTR
> 6 TxD
> 7 DSR,CD
> 8 CTS
>
> - TxD, RxD zkroucene se zemi
> - pomocne signaly v jenom paru jdou stejnym smerem
> - 4 dratovy patchcord prenese TxD, RxD (Tx a Rx na stejnych mistech, jako
na ethernetu)
> - krizeny patchcord zkrizi prave TxD a RxD
> - kompletne krizeny patchcord (oranz-zelena, modra-hneda) propoji i
odpovidajici handshake signaly RTS->CTS, DTR->DSR,CD

> Jeste jsem to nepouzil, ale brzy bych chtel a tak by mi konstruktivni
kritika tohoto napadu moc pomohla.