Nepotrebuje nekdo LCD 20 x 2

Jakub Ladman ladmanj
Středa Březen 17 14:54:42 CET 2004

Od: "Ing. Vlastimil Posp?chal" <vpospichal@tiscali.cz>

> Existuje. V Muttu mam prednastaveno:
> - pokud se vejdu do kodovani ASCII, pouzije se charset="us-ascii"
> - pokud napisi neco cesky, pouzije se iso-8859-2
> - pokud mi cestina nestaci (napr. cituji neco svedsky), pouzije se UTF-8.

Tady prave jde o to, aby kodovani nebylo podle obsahu, ale podle ciloveho
uctu, nebo cilove adresy. Kdyz na tento mail totiz nekdo odpovi ?esky
a nebude mit zaple automaticke prekodovani, z ?e?tiny se stane ?e?tina...

> Pokousim se ted psat bez hacku a carek, aby se to projevilo a mail se
> odeslal us-ascii. Snad se mi to povede.

V hlavicce je us-ascii, MSOE to ovsem jak se zda, chape jako 8859-1.

Mimochodem zaroven tam mate zobrazovaci jmeno a to je kodovano
pro zmenu jako 8859-2.

> UTF-8 bych docela rad pouzival, ale v jinych diskusich s tim kodovanim
> meli nekteri ucastnici problemy.

> Kupodivu je stale hodne uzivatelu MS Outlook 97, ktery IMHO UTF-8 nezna.
> Museli by presedlat na novejsi MSOE (v tom horsim pripade) nebo si
> priplatit treba na TheBat!

Hm.. takze pokud neni mailovy klient (viz 1), zbyva uz jen jedno reseni,
ovsem ve stylu "narovnak na vohejbak":

Pro prispivani do ceskych i zahranicnich konferenci pouzivat
automaticke prekodovani, jako to mate ted Vy, ale do prispevku
pro ceske konference navic vzdy pridavat alspon 1 ?esk? pismenko,
nejlepe ?, nebo ?. Mohlo by byt napriklad v podpisu, pokud ovsem
klient podporuje vice podpisu.

Mimochodem me ted dostala hlaska z MSDN:
MFC supports the Unicode standard for encoding wide characters
on Windows NT, Windows 2000, and Windows XP platforms.
Unicode applications cannot run on Windows 98 platforms.

Windows 9x/ME by se asi melo nejakou mezinarodni umluvou zakazat
pod trestem smrti:-)))

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz