Zase usporky II

Vaclav Danecek danecek
Středa Březen 17 14:54:02 CET 2004

Na odkazu http://eu.st.com/stonline/books/pdf/docs/3706.pdf je trochu vice popsano i jina zapojeni pro vykonejsi trubice a taky pro 120V napajeni (USA).
U te 40W trubice bude problem take v tom, ze ma vyssi pracovni napeti. Zkuste to s kratsi 18W trubici.

Danhard
  ----- Original Message -----
  From: JD
  To: hw-news@list.gin.cz
  Sent: Friday, January 31, 2003 10:20 PM
  Subject: Zase usporky II

     Zdravim,
  takze jak tak procitam prispevky tak jsou na tohle tema velmi rozdilne nazory.
  1) co se bezpecnosti tyce mam trubici ve stinidle. Jinak kdyz se tak divam na to schema http://www.buger.freehosting.cz/images/maxiluxsch.gif, kdyby se prorazil spodni tranzistor a kond 68n (je jenom na 160V) tak by byla trubice pripojena primo (no teda prez civku a tech par zavitu na budicim trafku a odpor 2R2) na usmernene sitove napeti. To by asi zkoncilo spatne. Ja sem tranzistory menil, byl to vrak menice... dal sem tam suplikove MJE 13007 (pouzivaji se v PC zdrojich).
  2) melit pomer L/C tedy zvysovat C jsem jiz zkousel - jak sem psal nemelo to zadny vliv
  3) to s temi 12V bya jenom takova myslenka, moc sem neveril ze by to slo ale chtel sem si to overit.
  4) takova skolacka otazka, ale jakou funkci nebo jaky vliv na parametru civky ma vzduchova mezera? Tusim ze to ma neco spolecneho s presycenim jadra, ale nejsemsi jisty...
  5) jakym zpusobem lze zmerit spotrebu usporky? Predpokladam ze kdyz obyc multimetrem zmerim proud (at jiz primo ze site nebo az za usmernovacem a filtracnim kondem) tak stejne namerim nejaky nesmysl...