Oprava videa

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika
Středa Březen 17 14:53:58 CET 2004

	Zdravim,

	mam takovy problem s videem SEG VCR 5351CZ, neumel byste mi n?kdo
poradit, v cem to muze byt?
	Zacalo to tim, ze video melo problemy udrzet obraz pri vyhledavani -
trhal se a byl sesikmeny, stejne problemy m?lo se zastavenym a zpomalenym
obrazem, normalni prehlavani a nahravani slo bez problemu, SP i LP.
	Zkusil jsem ho rozebrat a vycistit hlavy, ale nepomohlo to, navis se
zacala objevovat dalsi zavada - po zasunuti kazety normalne zavede pasek do
drahy a omota buben, to je OK, ale asi po vterine ho najednou zacne previjet
ve smeru hrani, je to rychleji, nez normalni prehravani, ale pomaleji nez
rychle previjeni. Tohle provozuje n?kolik vterin pak zastavi, vrati pasek do
kazety a vyhodi ji. Ze zacatku to delalo obsac, ted uz tak v 9 pripadech 10.
Vubec netusim, co ma po asunuti kazety s ni tocit.

	Nesetkal jste se s tim nekdo? Uz mi jednou delalo n?co podobneho,
ale to byl vadny snimac polohy mechaniky, takze se nastavila do uplne jin?
polohy nez mela, video na to brzo prislo a vyhodilo kazetu a napsalo ERR.
Tohle ale bude jiny pripad, snimac jsem kontroloval, mechanika je ve spravne
poloze a video jen vyhodi kazetu, ale nehlasi to jako chybu.
	Napada me motor pro tonovou hridel, jednak by mohl mit vliv na to
trhani obrazu a treba p?i zatazeni pasku ho chce jenom napnout a nejak ujede
a nezastavi. Pod hrideli je duty setrvacnik, v nem je stator - asi 24
civecek a u vnejsiho obvodu je nejaky snimac, asi Hall, ma ctyri vvody, a
cele je to rizene obvodem KA 3080 (DIL32). Treba nejde ten snimac a video
nedokaze presne ridit tonovou hridel.

	Nenapada vas co s tim?

	Diky,

			Ales Zika