Vzorky od Microchipu / MAXIM

Vaclav Danecek danecek
Středa Březen 17 14:53:34 CET 2004

Zdravim.

Pokud nemate vetsich zkusenosti s HW a programovat PC umite,
jiste je nejjednodussi co muzete udelat, vzit AT89C2051,
pripojit ji klavesy treba jen jako "cudliky" od pinu brany
k zemi a k seriovemu portu  AT89C2051 pak pridat MAX232
(ICL232 je levnejsi klon za nejakych 40Kc) pro prevod
urovni z CMOS na RS232 urovne. Pak uz jen napisete program,
ktery stale dokola cte piny brany onoho jednochipu a pokud
zjisti, ze je onen prislusny bit brany stazen k zemi, vyslete
si seriakem znak (jaky chcete) k prislusne klavese po seriaku.
K te AT89C2051 budete potrebovat jeste trochu "bizuterie",
jako kodan pro reset, krystal se dvemi kondenzatory a kondenzator
pres napajeni (blokovaci). A protoze je potreba pak desku
zivit 5V, bud si je vezmete nekde z PC, nebo si je vyrobite
nejakym stabilizatorem (78L05) treba z adapterku do zdi.
Nicmene cele to udelat znamena to pochopit a k tomu je potreba
to proste nastudovat a s tim si proste musite pomoct sam,
my Vam muzeme poskytnout treba rady kdyz budete v koncich,
nebo clanky co mame kdo na webu. Ohledne 8051 (AT89C2051
je klon tohoto MCU) mohu doporucit napr.:
http://home.tiscali.cz/dh_servis/ ,
kde je popis 8051 v cestine a pak jiste najdete i nejake
veci u mne na: http://www.bezstarosti.cz/ .
Jinak k AT89C2051 budete potrebovat i programator (kterym
do nej dostanete program), ale ten budete potrebovat tak jak
tak ke kazdemu MCU (i kdyz zrovna k AT89C2051 bude trochu
slozitejsi nez treba pro MCU PIC). Na webu take nejaka
zapojeni takovych programatoru najdete, zakladem vseho je
pouzit http://www.google.com/ .

Rekl bych, ze je to pro HW zacatecnika s jednochipy primo
uloha idealni - nic zbytecne sloziteho, ale radost to udela.
V PC pak brat co prijde na seriak je pro programatora pohoda
a komponent pro Delphi pro seriak na webu najdete dost
a asi by stacilo i prohledat archiv konference, uz se zde
o tom myslim psalo. No a ty dalsi veci (az zvladnete tohle)
uvidite uz v uplne jinem, svetlejsim svetle :).

No a kdyz nebudete vubec vedet jak, klidne napiste, hlavu
Vam snad nikdo z nas neutrhne (tohle zatim bylo jen takove
male uvedeni do one problematiky) :))).

Pokud jsem nahodou popsal presne tu druhou stanu veci
nez potrebujete, pak se nedivte, zmatkar jsem od prirody :).

--
Jiri Bezstarosti