Resetovaci obvod TL7705A - problem

Ales Povalac b00povalaca
Středa Březen 17 14:53:24 CET 2004

> [...]
> Ony jsou dost mekke, tedy v H (mimo P0) jsou jen
> pomoci zhruba 50k pull-up (i kdyz po prohozeni do H
> se pull-up na moment zmensi pro nabiti kapacit) a i
> kdyz pouzijete ULN2801A (nema odpory v bazich), je
> ten odpor 50k proste pro ULN trochu moc. Tedy kdyz
> uz byste mel pouzit dalsi odpory (dejme tomu 2k2)
> pro snizeni odporu onoho pull-up odporu (nebo u P0
> pro jeho vytvoreni), bude jednoduzsi pouzit mezi branu a
> ULN nejaky osminasobny invertor, ktery Vam mimo posileni
> ty urovne i otoci, aby po zapnuti s branou po resetu
> celou v H se nesepla vsechna rele navesena na ni.

Mam na P0 10k SIP sit k +5V. A mel bych asi dodat, ze branou spinam jen 4
rele, ost. vystupy se pouzivaji jinak. Chtel bych udrzet max. jednoduchost
zapojeni, takze k pouziti invertoru se moc nemam...

> Jinak brana P0 (kterou jste jak pisete pouzil) nema
> pull-upy interne vubec, tedy predpokladam, ze jste nejake
> externe pred ULN pouzil a nechapu pak, proc pouzivate
> ULN2003 (s odpory v bazich), kdyz tady je vhodny ULN
> s jednickou na konci (bez odporu v bazich).

To bude asi mou neznalosti... :)

> Jinak je jeste druha moznost a to ta, ze ty vsechny
> externi pull-upy co jste dal na branu P0 zacnete zivit
> az po nabehnuti programu treba pripnutim napajeciho napeti
> k nim pomoci tranzistoru ovladaneho jednim IO pinem one 51.
> Tim budou po resetu vystupy ULN rozepnuty a rele si tak
> "necvaknou" :).

Zajimavy napad :) Kazdopadne ale je zvlastni, ze ve vetsine pripadu
zarizeni naskoci spravne (zasadne ve chvilich, kdy chci testovat zmineny
problem...diky pane Murphy)

Mekky zdroj by mohl byt pricinou potizi (trafo 6V 3VA od GM + 7805), ale
imho by to 7705ka mela pri prip. dalsim poklesu znovu zresetovat, ne?

Jeste me napada jedna vec... usetril jsem odpor mezi vystupem 7705 a zemi,
v katalozich je tam 10k (7705 ma otevreny emitor). Funguje to i bez toho,
ale 51 jde ted zresetovat i multakem kdyz merim napeti mezi resetem a +5V
(typuji vst. odpor meraku radove megaohmy). Ze by se na reset dostalo
nejake nepatrne ruseni, ktere by bylo kratsi nez predepsanych X cyklu
oscilatoru 51 pro bezpecny reset? Tim by se brany nastavily na log.1, ale
nerozbehl by se program. Je to realne?

A. Povalac