fotocesta - osvit beznym svetelem zarovka, zarivka

AZE aze
Středa Březen 17 14:53:15 CET 2004

Neda mi to, uz to tu ale bylo (zase spirala, nebo spis kruznice).
Pouzijte obycejnou Hg vybojku RVL 125W z verejneho osvetleni
s tlumivkou nebo s topnym telesem 800W v serii, nerozbitou!
Osvit desky s vrstvou spreje z GM asi z 25cm, pauzak/laser/aceton/plexisklo
10mm,
asi 15minut.
AZE

----- Original Message -----
From: "J. Rotta" <rotta@rotta.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Wednesday, February 19, 2003 10:58 AM
Subject: RE: fotocesta - osvit beznym svetelem zarovka, zarivka

> [...]
reflektoru
> 3. osvit beznymi zarivkami 18W (3 ks)
> 4. osvit 3 ks UV 8 W efektovych zarivek (cerne)
> 5. osvit UV (neprehlednete) zarivkou typu DZ 11W
>
> Podminky testu byly:
> - predloha z filmove osvitky (super cerna)
> - prikryto beznym okennim sklem 3mm
> - vzorky nastrihane z jedne ovrstvene desky z GM
> - vsechny vyvolavane ve stejne vyvojce
> - vsechny leptane v chloridu zelezitem
>
> Vysledky:
>
> 1. vzdalenost 250 mm. Nefunguje vubec.
> 2. vzdalenost 300 mm. 200W nefunguje vubec, u 500W musi byt expozicni doba
ca 30 min a subjektivne bych rekl, ze se trochu prosvitil i film. Rozhodne
ani desce, ani filmu nedelalo dobre teplo z halogenove zarovky.
> 3. vzdalenost 300 mm. Nepouzitelne dlouha expozice - pro jakys takys
vysledek zhruba 2,5 hod
> 4. vzdalenost 300 mm. Doba osvitu 40 min pro pouzitelny vysledek. Domnivam
se, ze vlnova delka UV zareni techto zdroju je mimo pracovni rozsah vrstvy
na PCB.
> 5. vzdalenost ca 100 mm. Doba osvitu 6 min. Mel jsem jen jednu, takze
pokryla malou plochu. desky. Pro pokryti desku rozmeru eurokarty (100 x 160
mm) odhaduji nutnost 3 kusu DZ 11W. Jinak pracuje bez problemu.

> Technologicke UV zarivky (bile) jsem nestacil vyzkouset, protoze po
nekolika dnech pod vodou uz nebyly pouzitelne :-((

> Technologicke UV zarivky (bile) se daji bezne koupit nebo objednat v
kteremkoli velkoobchode s elektrem (alespon v Praze). 18W zarivka vyjde tak
na 300 Kc, zapojeni je naprosto standardni, zivotnost bude pro potreby
amaterskeho osvitu temer neomezena.
> Osram taky nabizi specialni UV vybojku s reflektorem, pro tyto ucely primo
urcenou (v katalogu: osvit UV citlivych barev a lepidel) za priblizne 1.200
Kc, coz by mohlo byt unosne i pro kapsu amatera.