sedmisegmenty

MK info
Středa Březen 17 14:52:55 CET 2004

> jinak potom 200 mm plo???ky se segmenty tvoren?mi 3mm led, vid?l jsem kdysi
> d?vno i displej ze segment? 350 mm vysok?ch tvoren? ledkami. Jak? jsou tu
> n?roky na nap?jen? a c?m by se takov? mnozstv? led dalo bez bolesti
> zdroj a sp?n?n? jednotliv?ch segment? rel?tky. Jak? by ?el ud?lat technicky
> co mozn? nejvy??? displej? Popr. jak jsou tvoreny segmenty displej? napr. na
> sportovn?ch tabul?ch?

Par sportovnich tabuli jsem postavil a vsechny z normalnich LEDek poskladanych do segmentu.
Prvni verze byly v statickem povozu - kazdy segment spinal jeden tranzistor. Postupne se preslo na multiplexni provoz kde byl jeden PNP tranzistor na cislo a 7 NPN tranzistoru na segmenty
Cislovky byly delany ve velikosti od 200mm do 350 mm. LEDky byly v segmentu zapojeny serioparalelne - vzdy 5LLED v serii, napajeni upravenym PC zdrojem (napeti zvednuto na cca 15-18V).
Tabule (cca 16 250mm sedmisegmentovek) napajel (a dodnes napaji) jeden zdroj :-)))
Pri pouziti naprosto klasickych (chapej nejlevnejsich) LEDek bylo mozne bez problemu sledovat 250mm cislice pres celou delku hokejove haly pri plnem osvetleni

Dnes (po temer 10 letech) bych to asi postavil jinak - moderni LEDky v SMD, na miste spinacu MOSFETy, etc

S pozdravem
MK