Na co reaguje PIRo senzor

mjfox@centrum.cz mjfox
Středa Březen 17 14:52:54 CET 2004

Existuje detektor pohybu na zaklade Dopplerova jevu. Cidlo vysila
frekvenci (40kHz) a prijima ji zpet. Pocita se rozdil frekvenci, v
klidu je to samozrejme 0. Pokud se neco v dosahu pohne, cidlo
vyhodnoti rozdil frekvenci (nekolik Hz) a je to.
S necim podobnym jsem si hral, ale jen jsem podle planku
(absolvenstske prace) daval dohromady tistak a snazil se to ozivit,
akoratze moje pokusy skoncily brzo, protoze jednak ten tistak byl
zrcadlove (uz predloha) a druhak ten oscilator 40kHz nefungoval.

P.K.

> Od: Aigor <aigor@okubk.cz>
> Komu: hw-news@list.gin.cz
> CC:
> Datum: Fri, 28 Feb 2003 08:49:35 +0100
> P?edm?t: Re: Na co reaguje PIRo senzor
>
> A je to opravdu JENOM PIR ? Nektere cidla byvaji kombinovane s
> ultrazvukem.
> Jine vysvetleni me napada, jestli si tu botu zrovna vyzul, mohla byt
> docela tepla :-),
> ev. urcite teplo mohlo vzniknout take trenim letici boty po linu.
> Chce to vic pokusu.
>
> Aigor

A ta