AMR a dalsi riserove karty : Re: Ako urobit vlastnu PCI kartu?

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:35:21 CET 2004

> Byl bych radsi kdybyste o tom AMR pohovoril v konferenci. Jedno osamele
AMR
> mam take v pc, je uplne nevyuzite. Tak bych pro nej mohl neco zbastlit,
aby
> nebylo tak prazdne :-)))
> Tomas Jelinek

No konecne nekdo chce vedet neco o mych milovanych riserech. Cim vice je
studuju, tim vice se divim, ze to je mimo obecny zajem, ackoliv tak lze
NAPROSTO NEJJEDNODUSSIM zpusobem postavit kartu do PC a to jak AMR, ACR,
CNR, UPT, PIT i DIV (ano tolik jich je, tolik je protokolu :) )
Protoze je mi situace s obecnou negramotnosti v tomhle smeru lito, pozadal
jsem Jirku Bezstarosti, aby mi na svem webu www.bezstarosti.cz vyclenil
okenko a paralelne k www.mcu.cz, kde bychom s Milanem Kostou Kostomlatskym
(je to ten na obrazku Tatky smouly :))))) - nebo to je smudla ???) chteli
poradne behem nekolika mesicu nasytit oddil o PCI informacemi, ktere na webu
nikde nejsou (tozn. pocinaje specifikaci a konce trendy jako PCI-X a PCI Hot
Plug), bych tam postupne vse co nejpodrobneji popsal. Vse ryze prakticky.
Takze vydrzte, pres vikend pripravim prvni dva tri clanky k riserum a podle
Jirkovych moznosti budou jiste viset dvojjazycne co nejdrive. Upozornuji, ze
neni zadny web ani kniha na svete, ktery by se problematice riseru, tedy
AMR, ACR, CNR, UPT, PIT a DIV venoval a proto pujde o dosti prukopnickou
cinnost.
Zakladni vyhodna riseru je vzdy jeho jednoduchost, pramenici z faktu, ze
zjednodusite hardware a prenesete usetrene povinnosti elektroniky na system.
Tak by se dala koncepce vsech riseru shrnout. Udava se pritom, ze prumerny
audio riser, treba rady ACR.Basic, muze individualne uzurpovat az 10 %
systemovych prostredku procesoru (u GHz stroju !) mimo softwarove rutiny
vlastni aplikace. To je hodne. Risery se proto nehodi na zadne prskavky.
Kartu AMR si muze clovek, umi-li navrhnout a osadit banalni oboustranny
tistak pro jeden QFP48 (treba) a par (deset, patnact ...) pasivnich
soucastek, vlastne podle svych potreb sam. Prvni riserova specifikace se
vyloupla z dilen Intelu - je to prave AMR. Je nejjednodussi, nepodporuje ani
PnP (tedy ve specifikaci 1.01, aby me nejaky hnidopich nechytnul za slovo
:) ), LAN a jine zajimavosti. Podle toho jaky kodek pouzijete, takove API
Vam budou koncovy vyrobek "ridit". Cili zadne narocne drivery, zadna slozita
programova reseni. Vse je jiz pripraveno v operacnim systemu. Ta provazanost
s OS dala prave prizviska softaudio, softmodem, softcombo atp. Pro risery
mluvi take ceny chipovych sad. Zatimco PCI radic stoji v kusovem mnozstvi
desitky USD u riseru to je vzdy nekolik malo USD. S prihlednutim na
jednoduchost sbernice, PCB karet atp., nemuzu se ubranit dojmu, ze si to
odstrkovani proste nezaslouzi :). Na AMR je velmi dulezite, ze je plne ACR
kompatibilni (nikoliv ale CNR kompatibilni).
Pokud budete chtit ted hned :) nejake dalsi info o riserech obecne, mohu Vam
zaslat asi tristrankovy text ve wordu, ktery pripravuji do publikace.
Vice ale uz na webu ... tesim se na navstevnost stranek :) a jakekoliv
(pozitivni) ohlasy :))
Hezky vecer, Simon Cihelnik