homologace

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:35:20 CET 2004

Zdravim.

Jak uz jsem psal, bylo to asi 50kKc + 5kKc. Mozna uz je to trochu jinak,
uz je to nejaky "patek" co jsme homologovali telefonni aplikaci, ovsem
tam bylo vsechno "nase", tedy bez uz homologovanych modulu,
na to je jiste lepe se zeptat na CTU.

Ale ma se to tak, ze jsme prisli na CTU, pan nam velice ochotne
pomohl zaradit vyrobek kam patri (hromada kategorii) a tento
byl dost neobvykly. Ale to spravne se nakonec naslo.

Pak jsme sli do Testcomu a tam se to zmerilo - udelalo se to hned
(jen zbezne), abychom vedeli co a jak. Pan nam rekl, ze to sice
zhruba odpovida tomu co na lince muze byt, ale ze by to chtelo trochu
upravit a jal se kreslit do naseho schematu. Dokonce ten vyrobek
jeste tehdy nebyl ani v krabici a mel spoustu dratu a dodelavek.
Pak jsme opravili na stejnou desku co bylo potreba zase
spoustou dratu a sup s tim zase do Testcomu. Zase se to zmerilo
a vsichni uz byli spokojeni, tedy vlastne se jeste na miste tocilo trimry
:).
Tak se to souplo na finalni desku a uz se to tam odneslo a nechalo.
No a pak jsme dostali protokoly o mereni a sli s tim na CTU, kde nam
dali na diskete jak ma vypadat nalepka (ze je to homologovane).
Tedy homologaci bych videl jako soucast vyvoje, na uplne hotovem
vyrobku pripravenem pro hromadnou vyrobu to vidim hure - co kdyz
se neco spatne najde :).

Jinak na CTU Vam reknou vsechno co je potreba, tedy staci
si tam dojit. Je to lepe osobne, protoze se rovnou zeptate
co neni jasne a my se setkali pouze s ochotou, tedy hned
nam odtrnulo, ze jsou to take lide a nechteji nas sezrat :))).

V Testcomu je to o tom, ze Vam poradi a vedi o cem mluvi
a take uz toho spoustu videli. Tedy nejaka ta konzultace
jiste pomuze. Vlastne mne tim i dost naucili :).

Tedy asi tak bych popsal sve zkusenosti. Kdyz tam pujdete
po treti (a ze s jednim vyrobkem to na mene nez 2 navstevy
nevidim - tedy alespon ja takovy machr nejsem), pujdete tam
s pocitem, ze jdete za znamymi si popovidat o tom,
co by to chtelo a jak to ma byt a jak to je - tedy alespon
muj pocit a po odchodu Vam bud uplne odtrne, nebo budete
celou cestu honit hlavou schemata - podle vysledku.

Taky zalezi na tom o co jde, je jasne ze nektere veci
mohou projit hned, fakt asi hodne jde o to jak je kdo
zkuseny a co to je za vyrobek. Take se vyplati ochotne
udelat do jednochipu (ten tam u nas byl) i testovaci
program podle pozadavku, cimz se mereni stalo
pohodlnejsim (zvedanuta a polozena linka, DTMF atd.)
a jiste se pak lepe i hovori s lidmi, co to maji testovat.

Ale treba ma nekdo dojmy a zkusenosti jine a mozna
to popisuji prilis lidsky a rozevlate a na neco jsem asi
i zapomel.

--
Jiri Bezstarosti