RTC na tisiciny sekund

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika
Středa Březen 17 14:34:57 CET 2004

	Diky za vsechny namety. Zatim to vidim tak, ze to budeme realizovat
jednocipem, ktery muze jak merit cas, tak i fungovat jako zachytny registr a
na vnejsi impuls zaznamenat okamzity cas a pozdeji ho sdelit nadrizenemu
procesoru. Radsi bych tam ale mel nezavisle RTCcko, podle ktereho s emuze v
pripade potreby znocu synchronizovat.
	Takze by se siklo takove, ktere dava hrany v okamziku zacatku kazde
sekundy (coz asi nebude problem, uz to o takovych nekdo psal) a soucasne
takove, ktere by se dalo nastavit a ono by se pak rozbehlo az v reakci na
nejaky externi signal, proste RTC, kter se da zastavit a a spustit vnejsim
signalem (to asi bude horsi). Jak variantu brod vidim, pri synchronizaci
stopek si zapamatovat o kolik je RTC vedle (ulozit to treba do NVRAM, ktera
u nich byva) a v pripade potreby nove autonomni synchronizace jednocipu
podle RTC to kompenzovat.

> Tedz ja nevim, skoly nemam, ale v tehle aplikaci prece nejde
> o dodrzeni
> presnosti 1/1000 na den - ale o 1/1000 na jedno mereni, ktere
> pravdepodobne
> netrva cely den, nebo se pletu? On je docela rozdil udrzet
> takovou presnost
> mereni na 10 hodin, nebo na 30 minut...

	No, ono je v praxi (teoreticky ;-) potreba tu presnost udrzet cca
tech 10 hodin, protoze hodiny se synchronizuji rano pred zavodem a do vecera
uz jedou kazdy na svuj cas.
	Zatim slalomy merime na centralni casomiru, je to profi OGM 5005 od
Omegy, uz nevim presne, kolik stala, ale bylo by za to auto (a ma spoustu
nectnostni, napr. nema RTC, takze kdyz ji vypnete, taxe musi synchronizovat
znova). Netusim o kolik za den ujede, ale tam je to jedno, protoze meri
starty i cile, takze i kdyby ujela o minuty, tak to nevad?, zalezi na tom
intervalu jeden az pul az dve minuty, co je na trati lod, a tam stejne
ujizdi vsem stejne. O nejakych zapisech do Guinesse nema cenu mluvit,
protoze pokazdy je jina trat - jinak postaveny branky, jiny prutok vody...
	Tohle zarizeni chceme zatim hlavne na sjezdy, kde je to dost jinak,
start je od cile kolem 5 km, takze je lepsi mit na obou koncich samostanou
casomiru a posilat si to pres GSM (taky jsme tam obcas tahali draty ze
startu do cile - HRUUUZA). A tady by se opravdu nemely moc rozejit, protoze
pokus se zacnou cilovy hodiny zpozdovat za startovnima, tak poskozujeme
ranni zavodniky proti odpolednima.

	Ta tisicina je ovsem dost chimericka, dulezity je hlavne to cislo,
kdyz nekomu zamavate pred nosem casomernym protokolem, kde ma cas na
tisiciny, tak je vtsinou spokojenej a nestara se, ja presne ty hodiny bezej
:-). Rekneme ze pozadovana presnost je, aby to za 10 hodin neujelo o v?c ne
5 ms, podle pravidel (http://www.kanoe.cz/slalom/pravidla/) se meri
nejpresnejc, jak to jde a vysledek se zaokrouhluje na setiny.
	Co se tyce uvah, jak rychle jede lod, nikdo presne nemeri delku
trate, takze to nejde spocitat, 4-5 km dlouhej sjezd jedou podle kondice
15-25 minut, sprinty se d?laj? kolem 0.5 km a jezdej to minutu a? minute a
p?l, tak?e ?ekn?me 25 km/h. Ve slalomu se bezne stava, ze prvnich pet deset
lodi je v jedny dvou desetinach, akorat ze nejezdej soucasne, tak to neni
tak videt, ze to je tesne.

			Ale? Z?ka
			Pelh?imov
			http://results.cz