RTC na tisiciny sekund

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:34:56 CET 2004

Nechtel jsem se vnucovat, ale pan Hanzal to napsal dobre. Takze jednocip a
prijimac DCF-S1 (je na www.mirnet.cz/vaelektronik ) se seriovym vystupem TTL
9600 Bd a s moznosti jeste mnohem rychlejsi jednodratove komunikace, kterou
tam mam popsanou take.
Andel

> Nechci Vam brat iluze, ale externim RTCckem si nepomuzete. To RTC bude
zhruba stejne nestabilni, jako oscilator jednocipu, jenom se cele zarizeni
zkomplikuje.

> Pri vasi aplikaci se vlastne nejedna o klasicke stopky, ale o dvoje
hodiny - podle jednech se startuje (ve 40s intervalech) a druhe zase meri
casy dojezdu. Je potreba, aby oboje tyto hodiny bezely stejnym tempem. Takze
budto lze sladit jejich oscilatory na co nejmensi odchylku, odstartovat
spolecnym signalem (nejjednoduseji spojit dratkem) a potom uz jenom verit.
Nebo pouzit nejaky signal z nebes (typu DCF, GPS), pripadne si vysilat svuj
vlastni na 433MHz (i kdyz na 5km to asi nebude nic moc).

> Anebo mit jenom jedny hodiny v cili, ktere budou signalizovat starterovi
patricne intervaly, kdy ma poustet lodi na start. Zustava stale otazka
tohoto spojeni.