OT:Kde sehnat "svitici fosfor"

alcor@sro.cz alcor
Středa Březen 17 14:34:52 CET 2004

Zdenek wrote:

> Zdravim,
> Jednou jsem se takhle malem priotravil tak bacha.
> Kde ho sehnat nevim, ale ja kdysi zkousel dat skrtatka co jsou soucasti
> krabicky od sirek do zkumavky a zahrival jsem je tak dlouho az se uvolnil
> plyn a ten perfektne v noci svitil. Kdyz zkondenzoval dal se napatlat i na
> prsty Ale nevim , jestli od te doby nezmenili technologii skrtatek.
> Zdenek

To jste opravdu vyrobil bily fosfor. Take jsem si s tim kdysi
hral. Je jedovaty. Sviti diky oxidaci, takze to dlouho nevydrzi.
Tazatel ma ovsem na mysli svitici barvy. Ty akumuluji svetelnou
energii (prechodem elektronu na vyssi drahy), kterou pak zase
uvolnuji za vzniku fotonu. Levne typy obsahuji v podstate pouze
sirnik zinecnaty a nejsou jedovate. Kdysi se prodavaly pomerne
levne v drogerii.

                        D. Drozen
           Alcor s.r.o., Fr. Krizka 11, 170 00 Praha 7
            tel.:    +420-2-20570308
            email:   alcor@alcor.cz
            web:     www.alcor.cz