Sbernice a diody

Michal G. MichalGregor
Středa Březen 17 14:34:47 CET 2004

Dekuji za reklamu ! Jen si dovolim doplnit, ze se stejnym protokolem jako
maji teplotni cidla TQS1, udelal (zde dobre znamy) pan Hanzal i vlhkostni
cidlo a loni take pH metr.

S pozdravem
Pavel Poucha

M?te-li chu?, nav?tivte na?e str?nky http://www.papouch.com

----- Original Message -----
From: <vaclav.vobornik@aliatel.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Friday, September 20, 2002 3:38 PM
Subject: home automation III.

> Zdravim vespolek,
> tak jsem si prosel v klidu odkazy, ktere se tu objevily, vymenil si par
e-mailu s vyrobci profi systemu (ceny vyvojovych basic kitu uz od 1.000 EUR
:) a nic mi nesedlo "uplne". V systemech mi vzdy neco chybelo a moznost
dodelani byla temer nulova nebo za velke penize (vlastni nezverejneny
protokol, specialni IO, atd). Tak jsem si rekl, ze pujdu vlastni cestou
postupneho vyvoje.

> Jako optimalni se mi pro cely system jevi pouziti sbernice RS485, pres
kterou budou pocitacem jednotlive moduly rizeny. Na webu jsem k RS485
narazil na ukazkove zdrojaky i na par uzitecnych modulu, ktere by se daly
vice ci mene uspesne pouzit. Jako priklad uvedu cidlo TC485 firmy Papouch
(zdravim :-) - tam je skoda, ze pouzili az moc jednoduchy protokol na ukor
adresovatelnosti, ale i to se da zvladnout. A verim, ze na podobnem principu
lze vytvorit cidla nejen teploty, ale i napr. vlhkosti, osvetleni apod.
Stejne tak potom "vykonne" moduly jako spinace, stmivace atd....

> A ted k jadru veci:
>
> Jaky procesor se Vam jevi jako optimalni pro jednotlive moduly (levny,
nizka spotreba, komunikace po seriove lince, spinani obvodu, rizeni "jasu"
PWM, atd.)? Zas az tak velky prehled o jednotlivych procesorech nemam -
delal jsem par "blbosti" s 89Cx051 a malinko cichnul k AVR, tak uvitam Vase
nazory.

> Mate zkusenosti z komunikacnimi protokoly? Z tech, na ktere jsem narazil
se mi jednoduchosti a funkcnosti zamlouva S.N.A.P. -
http://www.hth.com/snap/

> Nevite o nejakych jiz existujicich funkcnich modulech, ktere by se daly
pouzit?

> Dalsi navrhy....
>
> Diky
>
> Vasek Vobornik