OT:Kde sehnat "svitici fosfor"

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 14:34:46 CET 2004

Koupit novou je asi nejlepsi. Pokud byste to chtel preci
jen zkusit, rozeberte baterii na jednotlive clanky, tyto
vybijte pod 1 V a provadejte s nimi tento postup:

Pripojit k voltmetru, nabijet proudem asi 3-6 A,
dokud napeti nezacne klesat. Potom vybijet
proudem 2-4 A do 0,8 V. Postup opakovat.
Pri opakovani by melo nabijeci napeti stale
mene rust (zpocatku je mozne, ze na konci nabijeni
budou na clanku i 3 V) a nabijeci doba by se mela
prodluzovat. Aby to netrvalo tyden, muzete proud
pozdeji i zvysovat az k 10 A. Az kapacita (cas krat proud)
jiz zretelne neporoste, je hotovo.

Upozorneni: Nutno provadet pouze vzdy s jednim
clankem, nikdy vice najednou. Clanek vzdy drzte
v ruce a pokud je podezrele horky, nutno ochladit.
Pouzivat ochranne bryle!

Poukud je na tom baterie opravdu spatne, budete
zrejme prvni nabijeci cykly provadet ne do poklesu
napeti, ale do narustu teploty.

Pri trose stesti se Vam zrejme podari, ze az ozivene
clanky vratite do puvodniho pouzdra a date do telefonu,
vydrzi Vam temer tolik, jako kdyz byly nove. Ovsem
po nekolika normalnich cyklech bude kapacita zase mala.
Takze uvedeny postup je vhodny jako docela zajimavy
pokus, popr. reseni nalehave situace napr. pred odjezdem
na vylet. Jedine trvale reseni je ovsem nova baterie...

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz

Od: "Luk?? Lou?ansk?" <lukasoftc@atlas.cz>