Oprava spinaneho zdroje

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:34:35 CET 2004

co pouzit zdroj s PC ?
tomik.

-----Original Message-----
From: Petr Simek [mailto:psimek@jcu.cz]
Sent: Wednesday, September 25, 2002 10:43 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Oprava spinaneho zdroje

Zdravim,

odesel mi spinany zdroj - napajec routeru. Vyrabi +5V +12V -12V . Je tam
zapojeni s UC3842 - jeden N-MOSFET spina trafo v 'back' rezimu,
antiparalelne
ma tlumici clen R-C-D .

Zatim jsem zjistil ze v haji je MOSFET, rezistor na snimani proudu a odpor
z vystupu UC3042 na gate toho MOSFETu jehoz honotu jsem odhadl na 3k3 .

Soudim ze se proflaknul ten MOSFET (mozna od prehrati), zkratovy proud
znicil ten snimaci rezistor (byl prepaleny) takze S-vyvod uplaval a prorazil
prechod G-S a na G prislo velke napeti, ktere tlacilo proud zpet do UC3842
pres ten odpurek ktery se prepalil.

Protoze se opravami spin. zdroju moc nezabyvam, chtel bych ze poptat na
pripadne zkusenosti co vsechno jeste zkontrolovat co by mohlo byt znicene ?

Byl tam MOSFET FS10KM-12 coz je 600V-10A-170ns-0.94R izolovane TO220.
Dostal jsem ke koupi 2SK1507 - 600V-9A-300ns-1R taky izolovane, ale ten
zdroj neni moc vykonny - snad to bude stacit. Koupit ve meste jako je CB
izolovany N-MOSFET s temihle parametry je docela problem.

Nevite o nejake alternative k vyse uvedenym parametrum ktera je k sehnani
v beznych zasilkovkach v CR ?