Antena k Access Pointu micronet SP918

J. Z. jz

From: <Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Tuesday, October 01, 2002 5:46 PM
Subject: RE: Antena k Access Pointu micronet SP918

Z textu jsem vyrozumel, ze se spoj chyta (i kdyz mizerne) i bez anteny ???

Pokud je tomu tak, po pridani funkcni ziskove anteny by to muselo chodit
dost dobre. V kazdem pripade se to musi pri pouziti anteny zlepsit. Pokud
tomu tak neni antena nefunguje.
Ale pozor. Velky vliv ma taky poloha anteny. Casto staci s ni pohnout o
nekolik centimetru stranove ci vyskove a rozdily mohou byt znacne - jeste
toto bych zkusil abyste se neblamoval. Pochopitelne u ziskove anteny je
nutne jeji spravne nasmerovani.
Ted jsem se kouknul, jakou antenu to vlastne mate - tak s touto antenou mam
ty nejhorsi zkusenosti - u me "fungovala" asi podobne jako u Vas. Tech 15 dB
zisku bych u ni chtel videt - ale nakonec nepisou oproti cemu ty decibely
pocitaji ze ?
Taky pozor na delku a kvalitu koaxialniho kabelu - 5m RG58 a signal
neuvidite zcela zarucene.

Bohuzel, ted jsem se ale pripojoval doma necim podobnym na bezdratovy
internet na vzdalenost cca 500m a prez me pocatecni nadseni jsem zjistil, ze
na tomto kmitoctu uz vadi vse. Nakonec jsem s antenou musel jit na strechu a
najit polohu, ve ktere ma signal - v ceste sousedovic barak. I tak to neni
nic moc a patrne to beru odrazem o nedaleky tovarni komin :-))

Hrani si s prenosovou rychlosti ma nejaky smysl teprve potom, co vubec
nejaky signal budete mit.

Tod muj nazor.

Martin - OK1UGA

No, rika se, ze dobra rada je draha. Tahle je zadarmo a podle toho take
vypada :-)))).
J.Z.