Vzduchove ci feritove civky ve vyhybce

Renda Damek rdamek
Středa Březen 17 14:25:34 CET 2004

> Zdravim.
> .. presnejsie povedane, ak je rusenie pomerne zriedkavy pulz, priemerne na
> 50/2=100tinu sekundy, a to zrejme cely displej, to zrejme vidiet je. No a
ak
> sa multiplexuje, zarusi sa v jednom okamihu len cast segmentov, lenze
pozor! -
>  refreshuje sa vlastne podstatne castejsie (napr. 8x50=400Hz!), takze to
> rusenie je tam vidiet podstatne kratsie. Takze staci povodny navrh s radou
> shiftov bez muxu, len refreshovat castejsie. Vyhodite peniaze za viac
shiftov
> [...]

Psal jsem sve poznatky, ne absolutni postulaty :-))

Jiste mate pravdu, da se to i takto. Ale nezlobte se, mux me zatim vzdy
vychazel jednodussi, levnejsi a spolehlivejsi :-))
Mozna Vas to prekvapi, ale napriklad onen "silovy" rozvod byl resen
"ksandou" se samoreznymi konektory, a tam ta chyba nejak nesla udelat :-))
K zotaveni saturovanych darlingtonu staci odpor :-))
A vykonove budice stoji cca 12Kc/ks - coz je tedy 288Kc na 16
sedmisegmentovek a to stale uvazuji opravdu velke s odberem cca 3A na jedno
cislo.

Spolehat na rychlost refreshe TTL/CMOS shiftu v zarusenem prostredi je tak
nejak blahove. Je levnejsi a jednodussi zabezpecit malou desku proti ruseni,
nez nekolika metrovy rozvod CLK/DATA. Ale to si chce opravdu osahat a
proslapat slepe ulicky. Ja jsem se jen snazil Libora nasmerovat na to
odskousene.

Jsou to jen me nazory a poznatky a pokud je muj projev "kategoricky", je to
dano vrozenym hulvatstvim, lety vytribenym k dokonalosti :-))

S pozdravem
MK

http://bazar.mcu.cz
http://www.mcu.cz