smerova charakteristika anteny

odehnk1.edu@mail.cez.cz odehnk1.edu
Středa Březen 17 14:25:28 CET 2004

Smerovost, hlavne ve vertikalnim smeru SILNE zavisi na prostredi v nemz je
antena umistena, jeji vysce nad zemi vzhledem k vlnove delce,
zisku a rade dalsich faktoru. (najdete si neco o Fresnelovych zonach apod.)

Merit smerove vlastnosti takto "velke" anteny na takto "nizkem" kmitoctu v
mistnosti, at se pan ucitel nezlobi, je pekna hovadina.

Dalo by se to udelat na mikrovlnnach, tam uz vzhledem k vlnove delce a
sirce svazku vyzarovanem antenou neni tak velky problem.
Meli jsem podobne mereni ve fyzikalnim praktiku na VS a chodilo to docela
dobre.

Zdravi Karel Odehnal, OK2ZI

<mjfox@centrum.cz>@list.gin.cz on 14.10.2002 11:04:23

Odpov?zte pros?m  -  hw-news@list.gin.cz

Odesl?no k?m:     owner-hw-news@list.gin.cz

Komu:      "hw konference" <hw-news@list.gin.cz>
Kopie:
P?edm?t:        smerova charakteristika anteny

Zdravim.

Muzu pozadat o nazory nekoho zasveceneho do problematiky smerovych
charakteristik Yagi anten? Jedna se konkretne o 5-ti prvkovou antenu na
devaty
kanal. Jsem prave na civilni sluzbe ve skole a dostal jsem za ukol tady
udelat
sestavu anten - jedna se pouziva jako vysilaci a jedna jako prijimaci (obe
stejne). Je to udelane v mistnosti a jsou od sebe vzdalene asi 20 m ve
vysce
asi 3-4 m. S tou vysilaci se nehybe, ale s tou prijimaci se hybe o +- 180
stupnu horizontalne (proste se otaci dokolecka na takovem efektnim
rotatoru).
Zaci na tom meri smerovou charakteristiku (i kdyz priznejme si to, ze
zkresleni
je vic nez velke vzhledem k asi stovce odrazu signalu - to ja ale neresim,
jeden ucitel si to vymyslel, tak mi to zadal).
Co mi ale dost vadi je, ze ted mam za ukol dodelat k tomu i vertikalni
nataceni. Jenze kdyz to zkusmo v ruce natacim cca o +-30 stupnu, tak
vychylka
mericiho pristroje se prakticky nezmeni. Muzou za to podle me i odrazy od
podlahy a od stropu.
Tak se chci zeptat, jestli nekdo z Vas nemuze z odborneho hlediska
posoudit,
nakolik ma vyznam zkoumat smerovost ve vertikalnim smeru, kdyz je antena
jen
petiprvkova a navic takhle nevhodne umistena (v mistnosti).

Diky. P.K.

Stavebn? spo?en? jasn? a p?ehledn?.
http://finance.centrum.cz/stavspor/