Selenovy expozimetr

Jaroslav Doležal jarda.dolezal
Středa Březen 17 14:25:16 CET 2004

Kupovat starsi selenovy expozimetr je rysk, selen z
traci casem vlstnosti a pak expozimetry kecaji. .... je to o stesti.

Moznost dobre koupe by byla ve fotoskoda v Praze, mam je overene a zatim jsem
tam zadny smejd nekoupil.

Nove expozimetry se sice prodavaji, ale na muj vkus jsou trochu drahe ... za
mnoho penez malo muziky.

Jarda

> Od: radek kasal <radekkasal@seznam.cz>
> Komu: hw-news@list.gin.cz
> CC:
> Datum: Fri, 18 Oct 2002 08:50:35 +0200 (CEST)
> P?edm?t: Re: Selenovy expozimetr
>
> Ne - nelze.
>
> Selenove cidlo bylo zdrojem proudu pro ruckove meridlo. K mereni
> nedochazelo primo, ale po kompenzaci-nastaveni potenciometrem.
>
> V pripade nutnosti zachrany expozimetru bych zvazil cestu:
> 1)sehnat v bazarech podobny a cidlo vymenit
> 2)provect nahradu fotoclankem a predelat kompenzaci
> 3)pouzit fotodiodu/fotoodpor/fototranzistor a napajet baterkou

> [...]

Vyhrajte jeden z 243 telefon? Nokia 7650 nebo 3x 500 000 korun!
http://user.centrum.cz/redir.php?url=http://www.burinka.cz