Toroidni trafo

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:24:49 CET 2004

On Mon, 4 Nov 2002, [iso-8859-1] Tom?s Svoboda wrote:

> To jste mi nasadil brouka do hlavy ,jdu si to namalovat .

Ono jde hlavne o ten vnitrni odpor vinuti - kdyz je maly tak se muze
vyplatit to zapojeni s dvema diodama - je jen jeden ubytek na diode
a vyssi proud vinutim nezvysi ubytek napeti na vinuti na vetsi hodnotu
nez Ud. Kdyz je odpor Ri vetsi muze se naopak vyplatit spojit ty dve vinuti
paralelne aby se snizil na polovinu. Rozhodovaci uroven bude nekde

           I*Ri <> Ud

kde I je jmenovity proud vinuti. Kdyz ho zdvojnasobite vznikne Vam navic
ubytek I*Ri a zalezi na tom zda bude mensi nez Ud (0.8-1V) nebo vetsi.
Pak zjistite jestli se Vam to vyplati ci nikoliv.

Bohuzel ale nebyva zvykem vyrobcu traf uvadet vnitrni odpor trafa, takze
to nejspis zjiste az trafo koupite a Ri zmerite :-(