baterka

pf pfz
Středa Březen 17 14:24:32 CET 2004

Nuz zakladnym predpokladom je vediet, na co to cele chcete pouzit. Ak
chcete vyvinut nejaku dvojicu aplikacii RS232-TCP/IP s pouzitim
komercneho prevodnika asi nebudete vymyslat a pouzivat protokol s
nutnostou potvrdenia do 200ms. A ak mate hotove zariadenie s RS232, bez
moznosti uprav a potrebujete ho spojit so vzdialenym PC a zaroven
zabezpecit odozvu do 200ms, tak sa musite poohliadnut po inom rieseni,
ako spojenie LAN-kou (napr. natiahnut kabel s prudovou sluckou atd),
alebo skutocne pouzit uz nie "prevodnik", ale nieco inteligentnejsie.
Pripadne nepouzijete RS232, ale rovno embedded Ethernet rozhranie.

Takto, ja neobhajujem nieco ani nie som proti niecomu inemu, len
poukazujem na moznost pouzit nieco overene na mieste, kde to pouzitelne
je. A to, ci je to pouzitelne prave pre vasu aplikaciu si musite zvazit
pri navrhu riesenia. To je snad standardny vyvojovy postup...

Konkretne som s Lantonix MSS1-T
(http://www.lantronix.com/support/docs/pdf/legacy/mss1-x.pdf) riesil
prepojenie dochadzkovych hodin (nejaky hotovy vyrobok belgickej firmy,
kde si pri prichode/odchode prejdete magnetickou kartou) s rozhranim
RS232 s administrativnou budovou vzdialenou od vratnice cca 60m.
Tahanie novych kablov nebolo realne a LAN na vratnici natiahnuta bola.
Odozva zariadenia nebola kriticka, tak firma kupila prevodnik a ja som
programoval spolupracujuci program na PC. Protokol bol jednoduchy,
poslal som prikaz hodinam (jednalo sa o textove retazce zakoncene
enterom) a tie mi vratili data (niektore v txt forme, ine binarne).
Robil som to pod Win s pouzitim WinSOCKET-ov. Postup bol standardny,
mna vobec nezaujimalo, ze mam pripojeny nejaky prevodnik, za ktorym je
RS232 zariadenie. Jednoducho som sa ako klient pripojil na TCP/IP
server (MSS1), a ciste prikazy som posielal cez socketovu funkciu
send(). Prijem dat som zase spracuval po udalosti FD_READ funkciou
read(). Co sa komunikacie a protokolu tyka, nic viac a nic menej.

Takze aky je z toho zaver?

S pozdravom,
miro