senzor klepani v aute

Radek a Petra Vickovi rvicek
Středa Březen 17 14:24:31 CET 2004

Problem:
Krokace ruznych rozmeru, velikosti a poctu vinuti mi zacinaji varabet
uz pri rekneme 100ot/min ,ale se zvysujicimi se otackami uz jejich
vykon neroste.
A male DC motorky zase potrebuji pomerne vysoke otacky. Ale ani kdyz
jsem je zkousel roztacet vrtackou, tak jsem z nich proudy radu amper
nedostal.

Ondrej Tesar

p> Do elektrarnicky by se to moc nehodilo, protoze je to smejdove provedeni
p> (plastova kolecka a loziska). Ale staci sehnat jakykoliv krokovy motorek z
p> nejake tiskarny (prumer 3-5cm) nebo podobneho zarizeni. Ty funguji jako
p> generatorky. Chce to trochu zaexpeimentovat co z toho leze. Je v tom obykle
p> dvoji statorove vinuti a rotor z pemanentnich magnetu s ruznym poctem polu.
p> Na tomtez principu jsou delany generatorky na bicykly, ktere bezne dodavaji
p> 6V/0,5A. Pokud je krokacek asi stejnych rozmeru jako generatorek na bicykl
p> mohl by met priblizne stejny vykon asi 3W, ale asi vetsi napeti (odhaduji na
p> 15V/0/2A). Nezabyval jsem se tim podrobneji. Tyto "generatorky" by se uz na
p> neco hodily, protoze jsou mechanicky celkem dobre.
p> pf2002