baterka

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:24:31 CET 2004

On Sun, 10 Nov 2002, Ondrej Tesar - Boza wrote:

> Problem:
> Krokace ruznych rozmeru, velikosti a poctu vinuti mi zacinaji varabet
> uz pri rekneme 100ot/min ,ale se zvysujicimi se otackami uz jejich
> vykon neroste.
> A male DC motorky zase potrebuji pomerne vysoke otacky. Ale ani kdyz
> jsem je zkousel roztacet vrtackou, tak jsem z nich proudy radu amper
> nedostal.

Ja bych rekl ze je to tim, ze kdyz to funguje jako motor tak se tam nasobi
mag. pole pevneho magnetu a civky a u te civky to muzete ovlivnit tim ze
pustite vic proudu. Kdyz s tim ale tocite tak vetsi budici pole nez da ten
magnet proste nemate, takze to musite hnat otackama, jenze pri moc velkych
otackach se zacne projevovat indukcnost toho vinuti. Zkratka na generator
je vhodnejsi neco s externim buzenim, kde regulaci toho buzeni muzete
ovlivnovat indukovane napeti...