senzor klepani v aute

Martin Polivka impact
Středa Březen 17 14:24:28 CET 2004

Dobrý den,
10. listopadu 2002, 15:05:42, napsal jste:

LB> Dobry den,
LB> nevite nekdo jak funguje mereni "vyladenosti" motoru pomoci senzoru
LB> "klepani" ? Jeste by me zajimalo, jaky ma vyznam mereni tlaku v nasavani
LB> vzduchu. Je to teda spis do nejake auto-konference. Neznate nejakou
LB> kvalitni (jako je hw-news o elektronice) ???

LB> Diky
LB>  Lukas Burda

Ve favu je to naprosto primitivni spoj, ktery pri klepani motoru
prerusi ukostreni a ridici jednotka pozna, ze je neco spatne a
zareaguje tak, ze snizi predstih. To je takzvany pasivni senzor, ktery
funguje jenom jako ochrana motoru. V novejsich motorech (tusim ze od
feldy MPI) je aktivni senzor, coz je piezoelektricky element umisteny
na bloku motoru, ktery pri klepani zacne vydavat elektricke impulsy a
ridici jednotka se nejak zachova - snizi predstih pokud to moc klepe
nebo zvysi predstih pokud to klepe malo (takze narozdil od toho
pasivniho dokaze lepe vyuzit vlastnosti kvalitniho benzinu).

O mereni tlaku v sani bohuzel nic nevim, protoze pokud je mi znamo tak
skodovky, teda volkswageny tam na mereni objemu vzduchu maji MAF,
ktery funguje na jinem principu (podle velikosti proudu nutneho k ohrati vlakna
senzoru na konstantni teplotu odhaduji kolik vzduchu kolem vlakna
obteka).

--
S pozdravem,
 Martin