minielektrarna (drive baterka)

Jiri Foldyna jiri.f
Středa Březen 17 14:24:25 CET 2004

> No my ji ale nemame k dispozici - to je energie kterou
> spotrebuje ten prutok
> tim korytem. Kdyby nebyla stejnou silou brzdena jako je
> urychlovana tekla
> by stale rychleji.
>
> Pokud ji chceme cast ziskat, musime nejakym zpusobem to
> koryto 'vylepsit'
> aby jsme pri stejne rozdilu hladin mohli vlozit nejaky 'odpor' .

Uz jsem to psal v minulem prospevku, "vylepsovani" profilu koryta nema na
energeticky potencial vodohospodarske energie zadny vliv. Turbiny v
elektrarnach i vodni mlyny vyuzivaji rozdil potencialnich energii vody ve
dvou hladinach, ne jejich pritokovou kinetickou energii. Staci se zajit
mrknout k nejblizsimu mlynu nebo prehrade.

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f@avizo.cz