baterka

auro auro
Středa Březen 17 14:24:23 CET 2004

jsou tady pon?kud zmaten? pojmy a dojmy.

zbytkov? magnetismus je schopen generovat mal? nap?t? a proud do z?t??. aby
do?lo k samonabuzen? dynama na pln? v?kon, mus? se generovan? nap?t? (proud!!)
pod?let na vybuzen? pracovn?ho magnetick?ho pole (zaj?mav? jsou s?riov? dynama,
schopn? d?vat maxim?ln? proud omezen? pouze nasycen?m magnetick?ho obvodu ale s
nevalnou regulac? nap?t?.) deriva?n? dynama se vyzna?uj? relativn? st?l?m
nap?t?m p?i r?zn?ch ot??k?ch i zat??en? a pom?rn? jednoduchou regulac? na
bud?c?m vinut? (z?vis? na konstrukci). Kompaudn? dynama soust?e?uj? v?hody obou.

stroje s permanentn?m magnetem p??mo regulovat nelze, v?stup je p??mo z?visl? na
ot??k?ch a zat??en?.
v?c s t?m nenad?l?te.

Ales Donda p??e: