Mereni tepla v zasobniku vody + max delka SPI

Vicek Radek vicek.radek
Středa Březen 17 14:24:10 CET 2004

>zvedavy.
>
>Rozhodne by bylo zajimave kdyby jste mohl po case sdelit nejake zkusenosti
>ktere s tim ziskal. Ja bych mel obavy o tu izolaci - nadrz 2m^3 s plochou
>7m^2 s izolaci 20-30cm polystyrenu nebo skelne vaty umistena v teplote
>20 StC a vyhrata na 75 StC klesne za den pri nulovem odberu tak o 10 StC.
>Tolik muj odhad/zkusenost.

Ja vubec nevim jak to dopadne, nechci to sem takhle verejne psat sve mineni.
A tak vubec zvazuji zda se do toho vubec poustet. Prilis mnoho prace a
vyhlidky na realizaci tipuji 50/50.

>Navic vsechny tyhle dobre izolace byvaji porezni a tudiz nasakave a kdyz to
>bude v zemi ....

Pravdepodobne to bude jeste v nejake izolaci folii. Ale nijak jsem se o to
zvlast nezajimal. Byl jsem prizvan jen v souvislosti s tim merenim a
vzhledem k tomu ze jsem se dost zajimal o ty kolektrory a jejich regulaci.

>ve
>
>Jakou plochou kolektrou to mini vytapet ?

Nevim. Pravdepodobne to bude postupne navysovat. Ten zasobnik byl prvotne
myslen jako pojistka pro prebytky tepla z kotle na uhli. Zasobnik jej nestal
nic. U nas rusili kotelnu a chteli jej vyhodit.

Jen muj poznatek s experimentovanim s tim natacecim kolektorem.
Mel jsem 0.5m^2 panel s jednoduchym sklem a vzadu izolace skelnou vatou.
Nataceni sledovalo slunce od vychodu do zapadu. A uhel kolektoru byl 45st
Jelikoz jsem testoval predevsim to rizeni mel jsem jako akumulator tepla
nerezovy hrnec 150l nijak neizolovany postaveny rovnou na zemi. V nem byl
hozeny medeny vymenik. Cerpadlo spinalo kdyz byl rozdil mezi kolektorem a
hrncem vyssi nez 5stC.
Behem bezneho slunecneho dne v cervenci se ta nadoba do vecera natopila na
60 nekdy i 65stC. A to rano jsem ji napoustel vzdy vodou ze studny ktera
mohla mit tak 7stC.
Docela mile mne to prekvapilo.

>No pokud by k vytapeni pouzil rozdil 20 StC (65-45) tak mi to vychazi na
>1.7GJ . S 3.4MJ by se asi dlouho nehral .... :-)

Melo to byt samozrejme 3.4GJ. Hned od zacatku jsem to mernou tep.kapacitu
pocital v kJ. :-(
Muzete pocitat konecnou teplotu az na 25stC delta 40stC jako jsem pocital ja
i niz. Pokud vam klesne teplota pod uroven vhodnou na vytapeni obytnych
mistnosti je vhodne zbytkovym teplem vytapet napriklad sklep (vyhodne je
pokud je pod domem) nebo chodby. Umozni vam to vyuzit teplo beze zbytku a
setrite tim teplo ktere jinak vyvetrate do chodeb.

>velmi
>
>Ja bych hadal ze v mrazu to bude tak tech 3MJ na mistnost za hodinu. Ale
>hodne zalezi na izolaci zdi a sklech.

Tohle opravdu nevim a je mozne ze jsem tezce prestrelil. Mohl bych zavolat
tchanovi. Maji na vstupu bytu meric tepla.

RadekCX