velky disk do starsiho HW

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 14:24:10 CET 2004

Hello,

   IMHO je problem s hranici nekde kolem 32GB, vychazi to snad z toho, ze pocet sektoru v cislovani LBA pretece a nejaky z tech parametru (hlavy, stopy, sektory) prekroci "rozumnou" hranici. Partitionovani tomu nepomuze, je to problem samotneho BIOSu.
   Osobni zkusenost s boardem Asus S HX chipsetem (jeste PentiumMMX) byla takova, ze pokud jsem nerekl, ze dany disk neexisuje a doslo k jeho inicializaci nerkuli autodetekci, BIOS se odmlcel a vice se se mnou nebavil :-/ Vyresil jsem to takovym workaroundem, ze jsem pak linuxu natvrdo rekl ze disk tam JE a tecka. Linux BIOS od disku nepouziva a HW problem v tom neni..

Zdravi,

Jiri N.