velky disk do starsiho HW

Ctirad Konečný ck
Středa Březen 17 14:24:08 CET 2004

> Hranice jsou 8 GB a pak 32 GB (brzy asi prijde i 128).
> Problem muze nastat pri detekci BIOSem. Pokud mate
> rozumny OS (Linux, Windows NT, 2k, XP) a nebudete
> z tohoto disku bootovat, melo by stacit nastavit v setupu
> ze tam zadny takovy disk neni.
> Pokud z nej chcete bootovat, rozdelte disk na 2 partisny,
> z nichz prvni bude nejmensi, jak to jen pujde a bude na ni
> jen bootmanager (Lilo, NTLDR, ...) a v BIOSu nastavte,
> ze je tam nejaky malinky disk, ktery ma shodny pocet sektoru
> na stopu a pocet hlav. Take jej muzete rozdelit na systemovou
> [...]

Jsou BIOSy, kde pri jakemko-li jinem nastaveni nez NONE, dojde k zatuhnuti,
pak se zadny maly disk nastavit neda. Nejrychleji se to pozna spustenim
autodetekce, pokud se nezasekne je vyhrano. Na strankach vyrobcu disku jsou
diskove manazery DM, nebo EZ drive, ktere zastaraly BIOS nahradi i u jeste
starsich pocitacu s hranici 512 MB. Lze tak pouzivat treba 80 GB HD na 486.
Ctirad Konecny