Supravodice

serych@panska.cz serych
Středa Březen 17 14:23:46 CET 2004

Tzv. teplymi supravodici (chlazene jen dusikem) jsem se zabyval v dobe sveho studia na FELu cca rok az dva po jejich objevu. Nevim, jak se od te doby vyvinuly, ale tehdejsi obrovske nadseni a ruzne poloscifi obrazky japonskych supervlaku atd. zalozenych na tomhle novem vynalezu se velmi rychle vytratily. Zjistilo se totiz, ze tenhle druh supravodice nema zdaleka tak snove vlastnosti, jako maji supravodice klasicke. Problemu je vice (napriklad dost divoke magneticke vlastnosti a chovani v mg. poli), ale hlavne je (tedy pardon, tehdy byl) veliky problem ten supravodic vubec nakontaktovat. Kontakty mely totiz znacne prechodove odpory, tudiz se zahrivaly, tudiz to pruchodem vyssiho proudu prestavalo supravodit.

Moc bych osobne na Vasi ideu nevsadil.

					Jakub Serych

-----Original Message-----
From: Pavel Hudecek [mailto:pavelhudecek@seznam.cz]
Sent: Monday, November 25, 2002 11:24 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Supravodice

Zdravim,

Kdysi jsem se zabyval ideou ukladat energii pro elektromobil
do supravodive civky, ale tehdy pouzitelne supravodice
koncily u teploty kapalneho dusiku, cimz by to bylo dosti
nepouzitelne, protoze prikon dvoustupnoveho chladiciho
systemu je moc veliky.

Zajimalo by me, jestli uz nejsou dostupne nejake nove,
ktere by pracovaly pri teplotach dosasitelnych jednostupnovym
chladicim systemem (cca nad -80 st C).

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz