Do ktereho nebe odesel HDD

Michal krestan
Středa Březen 17 14:23:42 CET 2004

> Lepsi den (nez mam ja)!
> Odesel mi totiz disk. Chci se zeptat pritomnych, zda nevedi, jestli si
disk pise udaje o sobe sam na sebe. Zavada se totiz mimo necitelnosti
projevuje i tim, ze POST na zacatku disk nejdriv marne hleda, strasne
periodicky chroupa a pak ukaze typ disku "rozsypany caj". Sice si osobne
myslim, ze se asi urvala nejaka z hlavicek, tedy ze disk odesel do
magnetickeho nebe, ale tvrzenim, ze typ disku je napsany nekde v nejake
flashce na jeho elektronice byste mi mohli dat trochu nadeje, totiz ze doslo
k odchodu do silikonoveho nebe, a tedy, ze by se vymenou elektroniky dala
stahnout data.

Pokud je to WD, tak ty maji firmware primo na mediu, je pristupny pres cteni
cisla sektoru -1, -2, atd... ;-) Ve sve flash je jen nejaky loader, ktery
zavede to, co je na mediu, ale co kde presne je to nevim.

            Michal