RE: velký displej

Jan Zuffa Jan.Zuffa
Středa Březen 17 14:31:11 CET 2004

Slibil jsem zverejnit nase vysledky recenze, ale nemel jsem nato o
weekendu cas, tak alespon zatim prikladam prepsane moje poznamky...   Jsou
to pouze me dojmy, docela jsem se snazil o nepodjatost, tak prosim ctenare
z GM aby mi neposilaly zaloby :-)

Mam na stole prastary LabProg od Elnecu, takze porovnavam hodne s nim. Je
treba si ale uvedomit, ze ten stoji 19.000 + DPH coz neni zrovna malo..
Smartprog za 10.000 jsem jeste na stole nemel, tak s nim porovnavat
nemohu...

####################### 1. nazor (jeden nejmenovany kolega..)   - L verze
######################
+ velmi slusny SW, nenasel jsem zadny problem, nektere vychytavky jsou
opravdu pekne
+ po instalaci SW okamzite nalezl HW a vse bezelo - az jsem se divil
+ sluny pomer cena/vykon
+ slusna rychlost
+ relativne velky pocet podporovanych obvodu
+ v porovnani s PREPROM2 jednoznacne lepsi
+ spinany adapter, to jsem opravdu necekal

- velke mnozsrvi driveru pro jednotlive obvody, na druhou stranu to muze
byt vyhoda, pokud je to dostatecne univerzalne navrzeno

- takova divna amaterska konstrukce
- odfrezovane oznaceni na obvodech
- mel bych obavy se servisem
- vybehovy typ, na www.xeltek.com jiz neni podporovan
- velmi slaba dokumentace, ale to je u Xelteku asi standard
- postradam ochranne prvky na pinech

Po rozebrani se mi libilo osazeni je osazovano na automatu plosak je
ctyrvrstvy, osazeni klasicke (DIL) cele to vypada na zjednoduseni a
zlevneni na maximalni moznou mez (misto diodoveho packu jsou pouzity
klasicke diody jednou stranou zaletovane do plosaku, na druhe strane ve
vzduchu propojene)

Pro servis, amatera a malou firmu jednoznacne doporucuju. Neni vhodny na
hromadnou produkci.

##########  Moje nazory na L+  - narozdil od kolegy jsem jim palil cca 180
obvodu ##########

+ spinak HP  (nutny odber cca 1.3 A)

- GM nedodava snury do zdi, ale je tam klasicka pocitacova..

+ docela peknej navod...

- SW tak leda z internetu a to jenom z Xeltecu CHINA !!

- SW pro Win 95 - buh vi jak bude chodit pod ME, a hlavne XP - standardne
byvaji problemy...

-! neumozni mi u AT89S8252 konfigurovat povoleni ISP programovani... buh
vi co mi kde dovoli...

-! PIC 12C508 je posunut o 6 mist nahoru pri programovani. Pri opakovanem
programovani je to tragedie..

-! U PICu 12C508 se neni mozne dostat do setting pred programovanim, ale
ten SW zcela obecne pusti ihned po volbe z menu programovani = ZADNY DALSI
DOTAZ - to je tragicke, kdyz nemam jak nastavit config byte...
(dlouhym laborovanim jsem zjistil ze u nekterych obvodu se tam lze dostat
z BLANK CHECK menu kde je tlacitko prostupne..)

- pri naprogramovani 1 kusu, vyndas cip, vlozis novy a SW IHNED ZACNE
PROGRAMOVAT !!!!!  to je uplne nahovno, protoze nato furt zapominas (tohle
dela i u te 680..) ackoli jsem to vedel, prasknul jsem diky tomuhle 3 cipy
(precist cip, 2x zkopirovat - precist dalsi - prd, zapomel jsem cancelnout
programovani a prepsal jsem si zdrojovy OPT cip... - to je dusledek
absence programovaciho tlacitka YES...

+ programuje rychle, ale podle meho nazoru je to na ukor verifikaci...

-! stalo se mi, ze pri programming zahlasil "Programming failure" ale
vzapeti vypsal VERIFY OK...  Labprog pak hlasil chybu na 1FF (stejne
jako L+ pri programovani). z Xeltecu L+ jsem NEBYL SCHOPEN ROZCHODIT
SVOJI APLIKACI V PICu !!!!!   Ten PIC jsem pak prepsal tim samym kodem i
nastavenim z Laprogu a vse OK...  (nezahlasil chybu na 1FF )

- parametry obsahuje checkbox PROTECT CHIP ale SW nato uplne kasle...
Kdyz to nevis, pustis ven seriovy vyrobek s otevrenymi nezamcenymi
CPU...  Musi se to nastavit do definovatelne posloupnosti (ERASE / BLANK
CHECK / PROGRAM / VERIFY / PROTECT ) a pak to jde... Ale ten checkbox je
tam velmi matouci...  Da se to teda zamknout jenom z horniho menu...

+ ta posloupnost neni spatna, je to docela pouzitelne v praxi...

Celkove - pokud bych jo opravdu potreboval programovat FLASHky i CPU a
nemel dost penez na SMARTPROG tak bych o tom uvazoval. Ale pokud
potrebuju delat cokoli seriozne tak je to hracka a ne programator...
Prijde mi ferovejsi, kdyz se treba PonyProg tvari jako KIT na ktery neni
spolehnuti, ale je levny. Tohle je tak na pomezi, bojim se, ze by si na
to hodne lidi mohlo nabehnout...

################### XELTEK 680  cena cca 23.000 Kc ##################
To je jine kafe..

- GM nedodava snury - musel jsem si ji vypujcit z holiciho strojku, ta
original Americka mi nebyla moc platna (u vyrobku za 23.000 Kc je to
smutne...

- Setri se tolik, ze programator nema ani nozicky na kterych by stal...

- Horni modul se da klidne obratit... Tomu rikam blbovzdornost...

+ Dobre se manipuluje s packou ovladajici ZIFku diky umisteni v modulu

+ celkem prijemna volba obvodu - rychle jsem se v tom zorientoval...

- Nema to stejny SW jako L+ - to je docela zarazejici...

? - TTL test - prehlednost pro mne jako cinske noviny...

- Neumi zapsat CSI 93C46 - moje oblibena testovaci EEPROM buh vi z
kteryho certa.. (nejaka sitova karta..) precte ji, ale nezapise do ni...
(Labprogem jsem to kdysi po dlouhem laborovani zvladnul, tady se mi to
nepodarilo..)

- Po vlozeni novho chipu ihned cte nebo programuje... Stejne jako u L+ to
zavani problemy spocatku, nez si nato zvykneme

- Spatny popis redukci - protoze je nedodava, cekal bych vic informaci,
nez jenom nazev "REDUKCE X-Y" coz je u mnoha pouzder a obvodu sporne...

+ Programovatelna posloupnost operaci jako u L+ neni spatna, je to
docela pouzitelne v praxi...

- pri naprogramovani 1 kusu, vyndas cip, vlozis novy a SW IHNED ZACNE
PROGRAMOVAT !!!!!  to je uplne nahovno, protoze nato furt zapominas (tohle
dela i u te L..) ackoli jsem to vedel, prasknul jsem diky tomuhle 3 cipy
(precist cip, 2x zkopirovat - precist dalsi - prd, zapomel jsem cancelnout
programovani a prepsal jsem si zdrojovy OPT cip... - to je dusledek
absence programovaciho tlacitka YES...

Typicky priklad - programujes OPT PICY - Kod je OK, tak das ten kousek
ZAMKNOUT. Vyndas ho, das tam dalsi ze je naprogramujes uz v serii a jen ho
tam strcis, on ho ZAMKNE... Aneb jak mit na stole spoustu zamcenejch
prazdejch OTP PICu...  :-)

+ programuje rychle, ochrany lepsi, ale nastavovani voltazi a takove veci
na ktere jsem zvykly z Labprogu ani nahodou...

- Verifikace se mi zdaly pomalejsi nez u Labprogu..

- Chlapec nerozlisuje pripody souboru pri ukladani - fakt prima pro
praci...

- Pouziva zrejme 16. bitovej INTEL HEX, ale sam po sobe jej dekoduje OK,
vcetne konfiguracnich byte PICu se kterymi jinak umi prima pracovat..

+ Uz ma ISP parametry pro AT89S8252

- Nejak mi zlobil kdyz jsem se preklep a vybral LS8252 misto S - neco to
delalo ale prislo mi to dost zmatene...  Klidne zapsal blbosti - verify
OK...

###########################   Celkem k 680 :

Ano tohle je mozna i profi programator, SW ma mnoho much ale take pat
vychytavek. HW reseni se s Labprogem neda srovnat - pravdepodobne ani
vevnitr...  (urcite :-)  ) nicmene je to konkurent. Vzhledem k tomu ze tam
je zhruba stejna cena, neni asi co resit...

Xeltec bych zvolil pokud by LabProg nepodporoval nejaky obvod se kterym
opravdu potrebuji pracovat..

Hezky Den
                                                   Jan Rehak

Email : Jan.Rehak@HW.cz