USB->RS232

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 14:30:42 CET 2004

Zdravim.

Z 57mm vysokych supercervenych 7-seg. jsem udelal hodiny.
V noci to osvetluje jemne celou mistnost a je to docela fajn
jak to paradne sviti, ve dne je to take OK, ale kdyz na to prijde
prime denni svetlo, myslim, ze by to pro Vas ucel na ven uz bylo malo.
Buzene to mam pres tranzistory po 10mA na segment ve statickem
rezimu (AT89C51 ma pinu dost i na ty 4 sedmisegmentovky) a i tak
se mi zda, ze by to na venkovni ucely nebylo to prave.
Jiste pomuze tomu dat nahoru "ksilt", jako ho maji treba semafory,
takze to bude svitit ve stinu. Ale denni svetlo je prece jen prilis
silne (zvlat za nezastineneho slunce mraky), aby to bylo fajn.

V GM jsem koupil ty nejsvitivejsi LED jake meli (alespon podle
PDF co jsem stahal k tomu co maji skladem) a prijemne mne
prekvapilo, jak hodne to sviti. Myslim, ze vysoce svitive LED,
spolu s "ksiltem" by mohly byt to prave. Ony jsou ty led myslim
urceny pro zeleznicni pouziti, aby byly videt z vetsi dalky (samo
ze ne 1, ale obrazec z nich) a tak maji take uhel vyzarovani maly
(myslim u tech mych 15 stupnu) coz je zde pochopitelne.
Jinak jsem videl LED na nejakem prospektu i pro pouziti v autech,
takze bych myslel, ze by mohly vyhovet i pro Vase pouziti.

Tedy mohu Vam poradit si vybrat ty nesvitivejsi LED s uhlem
vyzarovani jak potrebujete (radeji nejmensim moznym) a udelat
ten ksilt. Nemusite hned utratit hromadu penez, pro test Vam
bude dejme tomu 10ks LED stacit a az uvidite jak to vypada
v terenu za provozu se rozhodnete, zda ano ci ne. Jinak tyhle
tabule nebyvaji prave lacina zalezitost, takze proste par kacek
ty LED stat budou (jsou "trochu" drazsi, nez ty nejobycejnejsi).

BTW, 1 ks takove vysocesvitive LED lze docela pouzit i jako
malou nouzovou svitilnicku - opravdu sviti hezky. Konkretni typ
ted nevim zpameti, ale pokud ho budete chtit konkretne, napiste
mi soukromne, ja se mrknu, jak se presne jmenuji - ty LED ne ja :).

--
Jiri Bezstarosti

----- Puvodn? zpr?va -----