Leptani DPS. + Off topic

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:48 CET 2004

> No tak to je rachot. Je videt ze chemie vam neni cizi :o)
> Rachot je docela taky, kdyz konzervu od luncheon-meatu drobek proderavis,
> dovnitr das plny obsah cisteho sodiku ...
> Pak doporucuji hodit z mostu do Vltavy a utikat...
> KPR

No kdyz uz tady placame offtopic takovyhle zrudnosti :) za sebe to uzaviram
perlou mezi nebezpecnymi latkami: lithiumaluminiumhydridem (take
tetrahydridohlinitanem lithnym, zkr. LAH).
Ten ma zajimavou vlatnost: je to kovove sedy prach (pozor na nadychani),
ktery po zapaleni spejli shori naaadherne cervenofialovym plamenem lithia na
hlinitan lithny. Pritom dela ty same efekty jako prskavka, tozn. srci a
uletaji jiskry "hliniku" .... moc krasne. Podstatne bourliveji probehne
rozklad kapnutim vody - nejen, ze se SAM zapali, ale to jiz neni pomale
shoreni, ale doslova bengal cervene barvy s hukotem, sloupem bileho dymu a
srcenim. Moc rychle, moc pekne, moc pusobive. Avsak ani to neni vsechno, co
lze z LAHu vyzdimat, jeste je mozno pomer voda-LAH zvysit ve prospech vody a
tim se efektivita rozkladu jeste zvysi :)

Ano, uz koncim, omlouvam se za offtopic a neco co sem nepatri ... :)
Hezky vikend, Simon Cihelnik