Budoucnost

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:47 CET 2004

> Mus? b?t skute?n? p??jemn?, v?let si koule za ciz? pen?ze a d?lat ?e
> studuji, ?e. Spole?ensk? rakovinov? n?dor jako hrom. Spolu??ci jsou tak?
> takov????

Ale fuj !
Jsem stale jeste take doktorand a muzu rict, ze clovek, ktery chce timto
typem studia uspesne projit, rozhodne nemuze byt uplny lenoch. Vetsina mych
kolegu musi jeste mit zamestnani bokem, aby si v Praze vubec mohli platit
byt a meli co do pusy. Neni to jednoduche. Navic po 26 ztracite i tu
posledni vyhodu, tj. musite si platit zdravotni (a socialni) sam. Pritom
stipendium 5000, jak sam uznate, neni az tak mnoho.
Pridanou hodnotu, kterou by mel spickovy odbornik, alias PhD, byt schopen
behem vlastniho tvoriveho procesu vlozit preci nelze nijak merit. Asi by
jste se divil, jaky je zajem v zahranici o tyto "postdoky" ... je to i
vynikajici vyvozni artikl pro tento stat.
muj pritel a spoluzak z prumyslovky je napriklad  jako cerstvy PhD v
Pricetonu (!) a prednasi a ucastni se vyzkumu. Konexe a spolupraci, kterou
je schopen takovy clovek (a verte, ze dobrych 50% vsech doktorandu si k
zahranici "cuchne") privezt zpet, je taktez hodnota, na kterou neni mozne
aplikovat zadna meritka ...
Hezky den a sorrik za off topic,
Simon Cihelnik