Budoucnost a Off Topic na druhou

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:47 CET 2004

> Paleni listi je skodlive, ovsem pokud ho pali clovek. Pokud dojde k pozaru
> samovolne na chranenem uzemi, jedna se uz 'prirozenou ekologickou obnovu
> lesa' a nejlepsi je to ani nehasit. Viz porad z TV o chranenych uzemich
USA.

Jakakoliv lidska cinnost ovlivni ekosystem. Pokud hori les nebo listi pali
clovek neni to ani skodlive ani neskodlive, pouze to nejak system narusi.
Pokud je to produkt prirody, ta situaci dokaze zvladnout, je to jeji
soucasti. Ne tak jiz lide, kteri zavodi o to, kdo vyprodukuje vic smradu a
koure.
Nechci ale moralizovat. Pouze jsem chtel upozornit, ze ta vyhlaska ma neco
do sebe. Kdyby mela vetsina palicu listi (berte jako priklad) alespon v
hlave mozek a nechala to listi proschnout, jenze to se nedeje a vesele
probiha destilace s vodni parou vsech dehtu a podobnych "zdravych"
substanci. Ty jsou velmi lipofilni a drzi se bez rozkladu v ekosystemu radu
let. Recykluji do potravin, a to nejen lidskych, ale celeho biologickeho
potravinoveho retezce. Pred casem jsem tu prohlasil, ze kdo chce pouzivat
Calgon, mel by se nejprve podivat na snimky zmrzacenych tulenu v severnim
mori, kvuli fosfatum a tak bych mohl pokracovat ...

> Mimochodem - tim spalenim listi dojde k nejakemu tezkemu ublizeni prirode
?
> Petr Simek   APS JU

ne ne, to pane Simku jednim palenim urcite ne, ale kdyz zacne cela chatarska
oblast behem tydne palit, tak lze velmi dobre zmerit, nakolik si sami skodi
(dioxiny, PCB, aromaty, tezke kovy ...). Divil by jste se o kolik radu
(!!!!!) se v pude zvednou koncentrace techto kumulativnich jedu a jak dlouho
vydrzi ... pritom kompostace je dalo setrnejsi, protoze je vetsina jedu
blokovana komplexaci nebo do neaktivnich bilogickych forem.
Hezky den, Simon Cihelnik